Ångsest men ändå glad

Devin myser med pappsen


Jag har lite småångest över det faktum att Martin skall jobba imorgon, det betyder att nu har jag ingen hjälp på nätterna med Devin, det som jag precis har vant mig vid, och gissa om jag gillar det?! Det är så otroligt skönt att sparka till Martin lite lätt (Okej, "lite lätt" räcker inte, men det lät bäst) så går han ner och gör välling alternativt ger honom vällingen om jag går ner och gör den. Eller så går han in och sätter i nappen, vad det än är som ska göras så har han hjälpt till och det har känts väldigt skönt, man vänjer sig ofantligt snabbt vid saker då det är till det positiva. Nu ska jag helt plötsligt ha allt ansvar själv igen, hua. Det är ren och skär lathet som talar nu, bara så ni vet!

Men till det som gör att jag ser lite ljus i tunneln: Han jobbar ju som tur är bara 2 dagar, sen är han hemma tills på Söndag igen. Så lite ljus i mörkret ser jag minsann, men efter det är det full rulle på jobbet för hans del till Påsk, vilket innebär att det är jag som tar nattpassen och varannan vecka mer än så, men men, sånt är livet. Och att det skulle bli så visste jag ju långt innan Devin blev påtänkt, men det är klart att det är lite jobbigt ändå, men klagar, det gör jag inte!!

Nyårsafton närmar sig med stormsteg, några planer för denna hysteriska "helg" finns ej. Eller jo faktiskt, nu förhastade jag mig visst. Vi bestämde tidigare ikväll att umgås med Robban&Linda. Det blir god mat i goda vänners lag antar jag! Trevligt trevligt, det ser vi fram emot.

Såhär mysigt har de det i skrivande stund...
(Ni kanske såg i ett tidigare inlägg att jag cencurerade Martin, men han tyckte att det var helt okej att jag visade honom också, så därför är han ej cencurerad idag)


Alla utom jag sover..
Katten ligger och vräker sig:



Och hunden ligger som vanligt och sussar


Devin sover hemskt oroligt inatt, eller SOV oroligt ska jag säga. Jag fick tillslut ge efter och lägga honom bredvid Martin och nu sover han som den bebis han är. Måste vart någonting inne i hans rum som gjorde att han inte kunde sova stackarn. Eller så tycker han helt enkelt att vår säng är mycket skönare än hans, den är ju hundra gånger mjukare iallafall. (Nu tänker ni förstås att han ville väl känna närheten av nån av oss, men Martin låg inte där när jag la ner honom, trots det somnade han om på en gång, så teorin om sängen verkar nog mest rätt) Det blir såhär nån gång i veckan, vet icke vad det beror på, men det är inte hela världen om han ligger mellan oss nån gång ibland, jag sover som en kratta, men vad gör man inte för sin lilla älskling. Jag menar, natten till Julafton låg jag som en räka ute i soffan i tv-rummet, allt för att lillen hade feber och sov i vår säng. 

Nu ska jag faktiskt se slutet.. eller vad fasen säger jag, det är ju 1h och 45min kvar, på Sagan om de två tornen. Tror bestämt inte att jag orkar se hela. Men vad gör det.

Imorrn kanske det bär av till ICA Maxi som tydlugen skulle ha rea, får se. Nån som ska med?


Måste bara visa vilken underbar pyjamas jag fyndade på Name It häromdagen, hade kostat 129.95:- men det var halva priset på det. Ett kap tycker jag!:


God är den också =)


Och till sist vill jag visa vad katten har börjat med, han öppnar garderobsdörren, river ur gardinerna på nedersta hyllan och sedan lägger han sig och sover där. Spelar ingen roll hur många gånger man plockar in allting och stänger dörren, senare samma dag ser det likadant ut igen. Jag får helt enkelt ta och byta hylla för dessa tygstycken =)

Kommentarer
Postat av: Frun

Ja visst blir man lite bortskämd när det är långledigt =)

2008-12-29 @ 11:15:40
Postat av: -C-

Du har det bra du ;) En annan får springa och fixa välling, blöjbyte, amning, tröst och sånt där helt själv ..till två barn (alltid). Karn hör ju inget då han sover och då man väcker honom blir han surgÖbbe ;(



Vad STOR Devin har blivit. Höwa vad tiden går. Vi ska på drakborgen snart igen. Förhoppningsvis nästa vecka. Lust att jooooina? =)

2008-12-29 @ 21:14:30
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0