Bajs


Bajs funkar bra som rubrik då man inte kommer på något annat, kanske beror det på att jag aldrig kommit ur kiss och bajsåldern, eller så är det bara ett faktum. Vem vet?!

Tråkigt
Ibland är livet surt, igår ringde Björn och frågade om jag ville köra med honom till Luleå idag och komma hem ikväll/natt typ, och ja självklart vill jag det. Som sagt i något tidigare inlägg är jag i desperat behov av pengar, jag funderade på det ett tag med Martin, som för övrigt tyckte att det var en jättebra idé (själv tror jag bara han vill vara ensam nån timme, haha) iaf. så kom vi på att vi har en liten möbelmarodör hemma vid namn Rambo. Han kan INTE lämnas ensam nu förtiden i mer än ca 2 timmar, då äter han på lister, tapeter, golv. Jag försöker intala mig själv att detta bara är en fas, men man vet ju aldrig =( Normalt är han instängd i hallen, där vi även har alla våra skor, det resulterade i att vi fick skaffa skoskåp, efter att han hade ätit i sig ca 7 par skor. men nu kommer han iaf inte åt dem. Nu gnager han på trappen ist, samt alla lister och som sagt tapeter.

   Hur som helst, i ett försök att ha honom tillsammans med Rocky (Hundar ska ju klara sig bättre ensamma med en kompis) fick dem båda vara ensam i köket i några timmar medans Martin och jag var på fest. Jag mötter av denna synen då jag kom hem:

                          

För min del gjorde det egentligen inte att han käkade upp stoppningen på kökssoffan. för den skulle ändå bytas, men det är ju faktiskt principen. En hund ska INTE gnaga på det viset. Självklart är detta inte Rambos fel, det är jag fullt medveten om, det är sällan hunden fel om den är "jobbig" på något vis. Det jag/vi har kunnat gjort för att KANSKE förhindra detta vara att 1.Komma hem tidigare (blev borta lite för länge) 2.Gå en LÅNGpromenad innan instängningen (p.g.a tidsbrist blev det bara en normallång rastning). Samt att inte ha honom i köket öht. Fram till detta hade han bara fått varit ensam i hallen, och det har överlag gått bra, med undantag från en heel del söntertuggade och helt uppätna skor mm..

Jaja...  Nu får han iallafall vara i hallen igen, ensam. Men han är en riktig gnagare den lilla fisen.



Muffins
Igårkväll bakade jag double chocolate muffins. Mmm.. det smakar typ som kladdkaka i muffinform. jag tog kort som jag skall lägga in sedan, kameran är på övervåningen nu och jag orkar inte springa och hämta den.
Men dem var iaf. hemskt goda och lätt beroendeframkallande.  (ääh, jag var tvungen att gå upp iallafall, så nu har jag hämtat kameran)
                                                         
Fläskfilé
Idag måste jag åka till Matfors och lämna tillbaka en fläskfilé som jag köpt där som är dålig. Den luktar rena rama helvete. För tillfället ligger den TÄTT paketerad i kylen, knappt att jag vill ta i den ens =(

Kylskåpet
Om ni är trogna läsare vet nu vid det här laget att vi har haft kylskåpet (fast vi använde bara frysdelen) ute på bron, vilket kanske inte direkt sett överdrivet snyggt ut. Så igårkväll drog Martin kablar och grejjer ut till uthuset, kopplade in ett vägguttag samt grävde ner kabeln. Sen drog vi kylskåpet på snölassen från bron till uthuset, vilken syn =) Det blev iallafall jättebra, Martin kopplade även in en lampa där inne, så att mörkrädda jag törs gå dit =) Sen en ytterligare åtgärd min älskade gjorde enbart för min skull, var att koppla uttaget till en dosa, så att jag kan tända lampan inifrån =) Han är bra snäll min Martin.

Bbrrr...
Imorse då jag vaknade frös jag som en TOK. Vilket kanske inte var så konstigt, för då jag kollade på termometern stog den på TOLV grader, brrr...  Däremot inne i köket där dörren varit stängd var det 16.6 men uppe var det som sagt myycket kallare.. fy! Dem tiderna närmar sig nu, nu kan man inte ligga och dra sig om mornarna, nu är det bara att kliva upp och elda. Uffa!
                                           image208  

Nu har jag iallafall satt igång o eldat. men jag har inte släppt ut värmen till elementen ännu, just nu håller jag på o skaffar varmvatten (snart är det 100grader, DÅ ska jag släppa ut det. det smäller så härligt i elementen då =)  )

Eld är vackert!
 



Jag tycker att just den HÄR tiden på året är FUL. Nu är alla träd redan brun orange, och gräsmattan är full i löv (ja det är ju visserligen individuellt, vissa krattar ju faktiskt, haha)
Men iallafall är det fult ute nu.

 


Nä, en sån här dag vill man bara krypa ihop som en liten boll i sängen bland duntäcken och dunkuddar. Men INTEDÅ, dags att ta tag i sitt liv =)

        



NU ska jag ta tag i mitt liv (Och tvätten, hihi)

Kommentarer
Postat av: Nudel

Jag vill oxå ha kladdkaka i muffinform! Ge mig recept! =)
.
De dära eldbilderna gav mig en nostalgisk känsla. Jag tänkte på mitt hår för några år sedan.. Och det i sin tur fick mig att tänka på dina BYXOR och den där stentrappen hos Roger och Mate. HA HA ;)

2007-10-11 @ 14:51:20
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Oj vilka små monster som gått loss på soffan.
Du.... dom där muffinsen såg ju inte LITE goda ut dom.

2007-10-11 @ 20:01:28
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0