Ursäkta avbrottet allihopa


Hejsan Hoppsan!

image265

Hm Premiär
Ni får ursäkta min frånvaro igår. Dagen började såhär: Jag och Cissi for in till Birsta City, HM hade tydligen premiär i nya lokaler, och de 100 första personerna in genom dörren fick 200kr att handla för i affären, om man dessutom handlade för över 500kr fick man 100kr rabatt, vilket betyder att om man handlade för 500kr behövde man endast betala 200kr, men nu hade ju jag sån tur att jag fick ett 100kr presentkort på HM av min kära lillasyster för ett tag sedan. Jag handlade 3 stycken tröjor och det skulle egentligen ha kostat mig 550kr, jag betalade bara 150kr. Himskans tur man har ibland. Cissi passade på att köpa en massa fina kläder till Oscar, men herrejisses vad barnkläder är dyrt nuförtiden.

image266

Pannkaka
Då jag kom hem från stan (ca 15.00) satte jag igång att bära upp alla böcker som hör hemma i bokhyllan (Som jag och Martin bar upp till sovrummet i förrgårkväll) Vi har mycket böcker jag och Martin *suck*. Mina fötter värkte och ryggen kändes som om den skulle gå av, men böckerna skulle upp likt förbaskat. Mitt i alltihop var maten färdig, Martin gjorde ärtsoppa och tjockpannkaka. Supergott!! Synd bara att jag knappt får i mig nånting nuförtiden, blir mätt efter bara några tuggor =( Det bådar inte särskillt gott inför julbordet imorgon.

Paltkoma
Efter maten hamnade både jag och Martin i paltkoma, Martin gick och lade sig i soffan och vilade medans jag gick upp och la mig i sängen med överkastet som täcke. Jag tvärsomnade och sov i 1-1.5 timme, sen kom Martin och brutalt väckte mig. Jag staplade då in de sista böckerna sen gick jag ner och donade lite i köket. Sen satte jag mig i soffan, var helt slut, kunde knappt röra mig. Martin for då bort till grannen (Som är utomlands) och eldade litegranna, sen då han kom hem gick vi och la oss. Klockan var strax efter 21 då. Men DÅ blev jag pigg, eller inte pigg direkt men inte tillräckligt trött för att sova, så jag såg på tv till klockan var 23 sen somnade även jag! Vaknade 8.45 imorse, men somnade om till 9.30, då ringde Kattis (som också är utomlands) och skröt om deras fina väder.. "#%!!!*= ....hmpf!

image264 
Städat
Då jag klev upp åt jag frukost och kikade på Rumor has It, det är en attans bra film det. Men så e jag ett stort fan av The Graduate också =) Efter jag ätit upp satte jag igång och städade bort allt skräp som blev liggandes i vardagsrummet efter att jag städat ur bokhyllan (Var en hel del saker där i som ej hör en bokhylla till) Var då tvungen att hitta nya platser till alla dessa saken, misslyckades ganska radikalt dock, då vi nu saknar förvaringsutrymme på nedervåningen. Men men, nu ligger det inte framme på golvet och bordet i allafall. Jag har gömt undan sakerna så duktigt så!
   Efter detta diskade jag lite mer (Jag förstår inte hur det kan bli så himla mycket disk på bara 2 personer) Sen gick jag upp och dammsög sovrummet igen, kastade alla soppåsar som stog i hallen och dammsög där, nu är det alltså äntligen anständigt där uppe igen. Kan inte minnas sist det var det. (Det är fortfarande en massa saker där o så, men nu är det mycket mer städat, och innan vi har byggt ut, OM vi kommer att bygga ut, så får man stå ut med att det är saker överallt helt enkelt)

NU
Nu ska jag kika lite mer på Quack Pack, sen ska jag köra en ny diskmakin, hänga tvätt, köra en ny tvättmaskin, sen blire nog vila litegranna (Blir så himla trött för ingenting numer)

Aja.. hejdå!

Kommentarer
Postat av: Nudel

Men havande qvinna ..sluta bär så tunga saker(!) Lyssna på din kropp. Är inte jag ett bra exempel på hur det kan gå annars? =p Däpma dig i tid.

2007-11-23 @ 13:08:51
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mallan

Aah man hör ju hur den där äckliga sjukdommen kommer "närmare", å här har du en till som är livrädd ! :O Vet inte om det va just det som John är drabbad av.. Han vet inte själv va det är !

Va mysigt me julgala :D:D

2007-11-24 @ 15:16:44
Postat av: Anita

Läste något längre ner..att du inte ser att du förlorat några kg...när jag hade bantat 25 kg...såg jag fortfarande INTE att jag gått ner i vikt och 25 kg bör synas...sa då att jag förstog en anorektiker...*L*....det lilla jag kan se av bilderna nedan har du iaf försvunnit i ansiktet :-) kan du inte knäppa ett kort på HELA dig och lägga ut så vi som inte sett dig på ett tag kan intyga dig om att det syns :-)

2007-11-24 @ 20:53:19
URL: http://krickelinan1971.blogg.se
Postat av: Nudel

Men om du INTE tyckte att låten INTE var bra.. då gillade du den ju? ;D Du måste ha skrivit fel. Jag vet ju att du är en trist ICKE alllyssnare vad gäller musik. En annan gillar ju både kÅntry OCH annat ;)

2007-11-26 @ 12:40:57
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Jag fastnade hårt för just de dör ROSA men jag vill inte ha rosa blogg så Du får MER ÄN GÄRNA kika en sväng i PC ;););););););););) ..om du inet skulle ha annat för dig. Sånt mönster i brunt kan ju inet bli annat än schnyyyggt.

2007-11-26 @ 13:30:51
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Jag vet. Vi leker syskon igen. Vi gör likadana bloggar, du i rosa jag i brunt ;)

2007-11-26 @ 13:33:32
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: JAPSIfashion

Jennifer Aniston är underbar!

2007-11-26 @ 15:34:04
URL: http://JAPSIfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0