Stackars havande mig



Jag mår illa.
Tror att det är för att jag åt bara en gång idag, på förmiddagen. Efter det var jag så illamående/mätt så jag fick inte i mig nån middag. Även att jag druckit 2 koppar kaffe (Inte alls bra för min överdrivet känsliga mage) 
  
Jag insåg detta för ca en timme sen (Att jag ätit för dåligt alltså) Och bestämde mig för att äta lite, så det blev två stycken äpplen, som förövrigt försökte ha ihjäl mig igårkväll) en clementin, och tre kolor.

Nu mår jag ännu mer illa *blää* Samtidigt har jag en väldans tryckande känsla över bröstet, Samma känsla som då man har en massa gaser, (Har den känslan väldigt ofta nuförtiden, och dt är riktigt riktigt obehagligt, känns som om man inte kan andas) men jag tror inte det är gaser. För magen är i relativt god form idag.

Denna elefanten sitter på mitt bröst: image258

Då vi var på inskrivningen talade jag om detta för barnmorskan, och jag minns inte vad hon svarade men det gör tydligen Martin. Han sa att hon sa att det kan vara för att hjärtat har en massa mer blod att pumpa nu (då kroppen bildar mer blod) och det kan kännas som att man får hjärtklappning mm. Alltså kunde trycket över bröstet vara ännu ett symptom på detta. Hoppas att så är fallet, för det är riktigt obehagligt då det händer. Och jag har kommit underfund med att det enda som egentligen hjälper är at lägga mig ner i sängen och verkligen slappna av.
Så jag lär avlägsna mig härifrån snart, ska bara avklara lite grejjer först!

(Har inte skrivit på ca 10 minuter nu och känslan har avtagit ganska mycket)

Jag stog just och speglade mig och försökte se vart dem där 7 kilona jag tappat har försvunnit från, men jag kom verkligen inte fram till nånting, däremot tycker jag att jag börjar se gravid ut, vilket borde vara omöjligt, jag menar, först och främst är det väldans tidigt, osså sen så har mina byxor blivit väldigt väldigt stora på sistone. Alltså, dem hänger verkligen på höfterna mina nu (Eller snarare bukfettet) Måste ha skärp annars tappar jag dem, bostavligen talat. Men jag SER fortfarande inte mindre ut, och det är det jag bryr mig om ju! Hur som helst tyckte jag det såg ut som att jag hade en gravidmage. Men nää, det är nog bara min fetma som spökar. Pinocchio är ju bara stor som en tennisboll ännu!  

image260             Oops..    image262

Kommentarer
Postat av: Mia

Ojoj.. när jag var i samma vecka som du hade jag fått övergå till mammabyxor.
Så det är inte så konstigt om du själv tycker du ser gravid ut. :-D
Och det syns säkert att du tappat en massa kilon. Bara det att det är så svårt att se det själv. Jag menar. Man ser ju sig själv varje dag!

2007-11-21 @ 09:47:00
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0