Sjuka djur


Ja, nu är dem ju faktiskt inte sjuka på riktigt, hoppas jag inte iallafall, men man skulle kunna misstänka det nästan.

                                                         
                    (Jag vill bara tillägga att de vita pluttarna i rambos päls tillkommer då jag lägger in bilden i bloggen, alltså, dem är inte där på originalfotot.. dumma blogg)


Det började med att Rambo spydde i bilen i Söndags, det var bara lite galla, SÅ därför drar jag slutsatsen att han helt enkelt bara var hungrig det lilla matvraket.
Sen spydde han igår igen, två gånger medans jag var uppe och hängde tvätten, även denna gången misstänker jag att det var för att han var hungrig, nu låter det ju som om jag inte matar mina djur, men tro mig så är inte fallet, det var bara som så att han ratade maten jag ställde fram åt honom på morgonen/förmiddagen så då tog jag bort den igen, han ska baske mig inte lära sig att det är okej att äta när HAN känner för det. Han skall äta på bestämda tider punkt slut. Aja, sen blev klockan 14, och jag antar att hans lilla mage kände att den var alldeles på tog för hungrig, så han kräktes två små "gallpölar" nere.  Ni "lättäcklade" får ursäkta förresten, haha, men i min blogg får man inte vara så attans äckelmagad.


                                                        

Hur som helst, imorse vaknade jag av att katten spyr, men jag kunde inte se vart, så jag antog att han bara nästan spydde. Men jag var ju ändå vaken så jag gick och satte mig på toan, då sätter sig katten utanför toaletten (Jag kan inte kissa eller bajsa med stängd dörr hemma, får klaustrofobi) och KRÄKS, två stora högar dessutom, och jag är INTE förtjust i kräks. Dessutom luktade det bajs, fy satan! Jag la en smutsig handduk över högarna och låtsades om att jag inte visste att dem var där. Sen då jag skulle gå ner, ja då ligger det en stor jävla hög till nere i hallen. Den högen la jag en skurtrasa över, haha, men innan ni tycker att jag är alldeles för äcklig kan jag meddela att jag kastade ut både spyan och trasan sen innan Martin kom hem, den uppe lämnade jag dock, den var lite för mycket för min känsliga mage. Stackars kissen måste ha ätit en väldigt skämd råtta eller nåt. Nu mår han prima i allafall, han äter och dricker som vanligt och är sitt vanliga busiga jag. 


                                                         

Men tro inte att det slutar här. Neej nej nej det vore väl för bra va?! För ca. en timme sen kommer Rocky springandes och ser väldigt väldigt orolig ut samtidigt som han sväljer och sväljer och sväljer, så jag skyndade mig och släppte ut honom och även han spydde, vad det berodde på har jag dock ingen aning om, Men han brukar spy lite då och då så jag är inte orolig. Bara ett lustigt sammanträffande att alla djuren har spytt nu på mindre än en vecka.

Jaja, det var dagen väldigt onödigt och smått äckligt vetande. Men  om ni är så äcklade borde ni slutat läsa redan då första kräkset nämndes, jag tar inte på mig några som helst anklagelser om att vara äcklig. Tänk på det nu Cissi när du förmodligen kommer att kommentera detta inlägg ;)

Kommentarer
Postat av: Nudel

Lite kräks har väl inget dött av ;)
.
Jag ger mig fasen på att flugorna som sitter på din soffa och knOllar (i skrivande stund) oxå kommer att spy väldigt snart. Kolla noga nästa gång du sätter dig i soffan så ingen flugspya ligger där.

2007-11-06 @ 23:36:35
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Ellenor

Ja som dem går an måste dem nog spy av utmattning snart. Detta konstnta Knollande gör mig lite orolig, innebär detta att jag kommer att få flugbebisar? Jag är inte redo för ett hus fullt av ungar, jisses..!
Jag får helt enkelt göra det enda rätta och ta dessa flugor av daga, bäst jag går och hämtar flugsmällan nu med detsamma!

2007-11-06 @ 23:39:41
URL: http://inlevelse.blogg.se
Postat av: Nudel

Ha ha, ja så får du slut på flugstönandet oxå! *bzzzz bzzzz bzzz POFF!* ;)

2007-11-06 @ 23:42:08
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Stackars små djur. Det är ju jobbigt att kräkas.

2007-11-07 @ 11:28:10
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Emma

Hej! Har de inte mask då? Jag vet att katter brukar i alla fall kräkas utav mask, och om katten har smittat hundarna så kan det ju handla om mask. Om jag skulle vara du skulle jag avmaska dem omedelbart! MVH / Emma

2007-11-21 @ 01:18:45
URL: http://emmajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0