Larv i salladen..


                               image270

Sallad-Dallas
Jag gjorde en kycklingsallad idag, en stooor sallad. Den blev supergod faktiskt! Martin ville att jag skulle göra en riktigt stor sallad så det räcker hela veckan, han har ju kommit in i en "nyttig-period" nu. Själv tror jag dock att den endast räcker fram till torsdag, högst, men det lär visa sig =) Iallafall så har jag börjat oroa mig för larver i salladen nu på sistone, är ohälsosamt noga med att skölja den innan jag äter den, tänk vad äckligt att se en liten larv/maggot kräla omkring på tallriken.. Nä fu blä!

                             image271

Motion-Motivation
Jag fortsätter vara duktig, gick en prommis i morse direkt då vi vaknat. Dessvärre tyckte inte mitt bäcken att det var smart att ta den längre svängen, så det blev den korta. Men ändå, tre km är tre km =) Det är så mycket skönare att röra på sig då man ser resultat. Trots att detta resultat än så länge har hållit sig till vågen, spegeln vill då inte visa nåt =( Aja.. Jag vill inte tänka på detta allt för mycket, jag ÄR ju faktiskt gravid. Å andra sidan sa barnmorskan att jag måste motionera, och äter gör jag ju.. Så jag antar att jag inte gör nåt fel. Eller felet är att jag stirrar på vågen VARJE morgon. Önskar att jag kunde hålla mi till en gång i veckan, eller åtminstone 2.. Men men!

                             
Desperat
Nu tog Ugly Betty just slut, attans, hon ska ju vara med Harry eller vad han nu heter.. Snaart början Desperate Housewives. Men det jag längtar till mest av alla program är Grey´s Anatomy imorgon, och efter det Big Love.. Älskar onsdagar, bästa tv dagen helt klart!

image272

Kommentarer
Postat av: nikita

ja gillar också greys, fast tkr de börjar handla för mkt om deras privatliv nu .. men men :P

2007-11-28 @ 08:57:16
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Nudel

Ha ha, seriöst? Jag har OXÅ tänkt massvis på LARVER i sallader. PÅ jobbet var det larver i ett salladshuvud. Jag höll på kräkas och fick fö rmig att jag aldirg mer skulel äta sallad. Men så är dte ju. Larverna finns överallt.. Man får helt enkelt skölja salladen noga. Men det vidrga är att jag sköljer efter att jag hackat den. Man skulle lätat kunna hacka sönder en tjcok grön larv utan att märka det *köjjs*
.
Onsdagar är min TV-dag. Enda (oftast) dagen i veckan som jag kollar på TV. Det är en par timmar med BRA program på raken. Härligt =D

2007-11-28 @ 09:15:53
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Jag får fortfarande rysningar av ditt förra inlägg i bloggen.
Så fort man skrollar för långt och ser den där tjockisen. *ryser*

2007-11-29 @ 10:43:24
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Nudel

Och var är de nya inläsom jag inte hunnit läsa undre vår lilla resa. De som jag ska ta igen nu..? ;( Sorry att jag glömde ringa upp igen igår. Jag får väl ta och gottgöra genom ett samtal ikväll =)

2007-12-03 @ 14:33:59
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0