Hej hopp!

Uppdatering finns längst ner på sidan



Wee, Inatt har jag legat och funderat över vad jag skrev i tidigare  inlägg och var rädd att jag skulle tolkas som en otrevlig bitch. Men att döma av inläggen så togs det inte så *puuh* viken lättnad, för det är absolut inte så jag vill framstå. Men ibland rinner bägaren över på något ämne jag är lite känslig för, hah!

Jaja, det var ju skönt iallafall att fler känner likadant. Eller det är klart folk gör förresten =)

Jag har nyligt stigit opp, vid 11.00 kände jag att: NEJ, detta går icke. Måste kliva upp nu, så det gjorde jag.Problemet är bara att jag har tappat orken till att städa. Inge bra, särskillt inte när man verkligen måste. Jag som hade tänkt städa nedervåningen OCH (Hör och häpna) övervåningen också. Men nu känns det som att det blir nog bara det mest vesäntliga. Iallafall just nu, kan hända att lusten kommer krypande lite senare igen. Problemet är ju bara att Martin går och lägger sig klockan 20.00 på förmiddagsveckor, och det är först ett par timmar efter det som jag brukar hamna på städhumör. Det går inte ihop riktigt som ni förstår.
  
Anledningen till att jag sov så förbaskat länge idag var för att jag satt uppe och grejjade med bloggen samt pratade med min kära Kusin tills klockan var strax efter 3. Så jag smög mig upp och hoppades att Martin inte skulle märka att jag var uppe så länge (Han stiger upp 3.30) Hur som helst så var jag totalt klarvaken då jag väl skulle sova, så jag slog på tv:n, vilket resulterade i att jag somnade först klockan 4.00. Precis då Martin gick utanför dörren kände jag hur jag for iväg till drömmarnas land. 

Jag kanske skulle at och göra en "Att Göra Lista" för att få lite mer lust. Är ju roligare att se sakerna man listat upp betas av en och en. Sen så gillar jag listor också.


Att göra idag Onsdagen den 21 November

* Diska undan ALL disk

* Plocka undan struntsaker som ligger runt omkring i köket

* Hänga tvätten som är i maskin

* Tvätta en ny maskin

* Dammsuga uppe

* Dammsuga nere


* Gå ut med en massa saker till uthuset (Även saker som ligger ute och skräpar)

* Tömma mina saker från skrivbordet som skall slängas

* Byta sängkläder

* BÄDDA med överkastet som först måste skakas av ute.

* Slänga skräp från övervåningen.

* Plocka av byrån uppe som belamrats med en massa skrot

* Kanske till och med hitta en ny plats för bokhyllan jag ej vill ha i vardagsrummet så vi får plats med en julglan(Hihi)

* Sortera tvätten i sovrummet och ställa in den i lillrummet (Under förutsättning att allt annat är utplockat därifrån) för att få plats för mer saker i sovrummet.

* Vattna blommor


 
image263

Nu har jag fått till en lista som var bra mycket längre än jag hade täkt mig från början. Så om jag inte får till ens hälften av dessa sakerna så bli inte brydd. Det finns viss mycket städning en Ellenor kan avklara på en dag, detta är MER =)

Jag tänker iallafall börja med att plocka undan i köket samt köra en diskmaskin. Sen går jag up och hänger tvätt samt startar en ny maskin. Under tiden dammsuger jag.. Det är min kortsiktiga plan som jag ska börja med NU!




Uppdatering :
Ujujuj, Äntligen har jag satt igång. Men fy fan vad mycket skräp jag hittar. Hur ska detta gå? jag har iallafall snart tömt lillrummet på ALLT skräp, nu är det i stort sett bara Martins saker kvar där, och dem ska han köra på majbrasan (Ska ju bli bebisrum där inne)

Tror jag har fyllt 4 Stora Ikeakassar med skräp såsom gamla blommor, fula äckliga handdukar, skräp, gamla kläder mm mm..

Jag har till och med hittat en helt oöppnad jättefin lampa som jag köpte på IKEA för ett år sedan, hittade samtidigt en ljusslinga med 40st röda ljus som jag köpte förra året till jul. Jag har hittat ouppackade doftljus mm. (jag är en "pack-rat") Alla saker jag hittade kommer lägligt nog till användning, då katten tagit sönder fönsterlampan i sovrummet, jag behöver en ljusslinga och ljus behövs JÄMT =) Känns riktigt skönt att resa ur lite.

Problemet just nu är att hallen uppe är FULL av fulla skräpsäckar. Även en kartong och en plastsäck som skall ut i uthuset. Tror jag väntar tills Martin kommer hem innan jag bär ut allt det. Vet nämligen inte vart jag skall göra av med allt skräp, om vi kan slänga det på majbrasan eller om jag måste till soptippen. Men det har jag svårt att tro, vi har ju kastat allt annat på majbrasan så. .

Skulle även vilja tillägga att jag sprutade på mig en parfym jag hittade som luktade SKITGOTT då jag köpte den (för 4-5 år sedan) Men fy fasiken, den må ha härsknat, för jäklar i min låda vad den stinker.. Blää, så nu går jag runt och luktar pissilla och blir själv illamående av lukten =(

Kommentarer
Postat av: EmmA

åh, jag vill åxå städa! Men barnen sover så jag kan vara vila just nu, hah ;)

2007-11-21 @ 12:23:23
URL: http://emmadeckmar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0