Finbesök till Lilla Tjärnberget

                                  

Främmande                                      
Idag kom Cissi och Oscar på besök, det var mycket, mycket trevligt. Vi tog en liten promenad i nysnön, oscar är helt otroligt underhållande =)
  Bilder finns i hennes blogg Nudlan (<-- Klicka)
Den vackra vovven är förresten MIN, hihi. Känner mig som en stolt morsa, att ha en så vacker liten pöjk, ujujuj!

Mat                                                     
Jag var verkligen inte sugen på att laga mat idag, falukorv har blivit så fruktansvärt äckligt nu på sistone, har nog helt enkelt förätit mig på det! Blää, nästan så man får kväljningar av bara tanken, aja, hade lovat Martin korvstroganoff, så det var bara att ställa sig och göra stroganoff. Men sen är min käre sambo väldigt avigt inställd till myrägg (ris) han säger att dem bara far runt i munnen och är torra. Ahja.. han är knäpp. Så jag kokade ris till mig och makaroner till honom, själv kan jag absolut inte äta makaroner till stroganoff, blä. Sen har jag lite problem med korvstroganoff i sig, jag fick nämligen magsjuka en gång samma dag som jag ätit KS, sånna minnen etsar sig fast =( Jaja, nu har jag nog tömt ämnet: Korvstroganoff, och säkert tagit nån form av rekord i hur många gånger man kan/bör skriva korvstroganoff i ett stycke.

Huljen                                              
Efter maten tog Martin en dusch sen begav vi oss hem till pappa, vi skulle nämligen se hur pannan fungerar. Ska bo där i helgen serni. Pappa och Lena ska till Stockholm så vi ska vara hund/syskonvakt. Det blir nog skojjigt.
Jag har dock en vision om att kanske lämna bort Rocky till en hundvakt, då det kanske blir lite väl jobbigt med tre hundar en katt och två småsyskon i samma hus, inte vet jag men mitt tålamod är inte särskillt bra, så det är bäst att inte riskera några blödningar i huvudet.
   
                                                           image229
Tillslut blev klockan 19.40 så vi fick kasta oss i bilen och köra hem till Stöde igen, Martin var nämligen utan snus *suck* denna förbannade jä**a snus. Vi kom till Sperrings 2 minuter innan stängningsdags, och jag har aldrig sett Martin springa snabbare än han gjorde från bilen till affärn, haha Lustigt!

Nu sitter jag och mår lite halvilla, min mage är inte van att stoppa i sig en massa kaffe på kvällen, så det får jag leva med nu. Sånt e livet, ska snart gå och lägga mig.
   Måste bara tillägga en liten oviktig sak, jag har suttit i soffan så mycket nu på sista tiden (i exakt samma ställning med benen på bordet och datorn i knät) att jag rent utav fårr värk i svanskotan, kan ni förstå, VÄRK i svanskotan. Inte bara då jag sitter ner, utan konstant. Det är sånna saker som får en att inse att man måste göra något vettigt med sitt liv..
         Värk i svanskotan, ja jisses anåda...

Nu ska jag avancera mig till övervåningen och hänga lite tvätt sen ska jag lägga mig i sängen och se CSI.

Natti natti folks!

Kommentarer
Postat av: Nudel

Verk i svanskota kan ju faktiskt bero på ANNAT. Men även ovekväma/upprepade sittställningar =)
.
Vilket fint inlägg. Coolt att det finns en Huljen-sida.. (även om det inte handlar om just byn i sig)
.
Och vilken "gammal" bild på Oscar. Han ser mini ut ;)
.
Du måste bju mig på korvstroganoff någon dag. Det såg ju alldeles förträffligt ut. Och gurka.. mmmmmm =)

2007-11-08 @ 01:26:44
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: nikita

det är ett måste med ris till korvstroganoff !!

2007-11-08 @ 17:39:28
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: ellenor

Ja jag menar det, man kan ju för baske mig inte äta makaroner och korvstroganoff ju =)

2007-11-08 @ 19:46:30
URL: http://inlevelse.blogg.se
Postat av: Nudel

När jag är fasligt less på ris äter jag mackaroner till korvistroginåffi. Det har sin charm de me tyck jah! =)

2007-11-08 @ 22:51:41
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Ris ska det va till stroganoff. Hade mer förstått om han hade velat ha potatis till, men makaroner?! Näe, det förstår jag inte.

Svanskotan får jag med ont i. Men det är nog leos fel!

2007-11-09 @ 09:55:19
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0