Valborg

Hej å hå!

Jag var lite orolig hur Rambo skulle hantera alla smällarna igår, men det visade sig gå jättebra, Rocky fick vara hemma (då han blir sjukt nervös av alla smällarna) medans vi var hos grannen och åt lite efterrätt (mat åt vi hemma) och eldade majbrasa, Rambo var med oss, tordes inte lämna han med Rocky, påfall han skulle se hur rädd rocky var så kanske han skulle bli rädd också. Men när dem väl började smälla smällare kunde jag pusta ut, han brydde sig inte ett dugg, han hoppade till en gång eller två när det vart många smällar på rad, men det gick långt över förväntan! *Skiiitstolt matte*


Jag gick hem tidigt för att vara med Rocky, och han var som väntat ett nervvrak, han näst intill hyperventilerade och vankade av och an här hemma, gick inte å få kontakt med honom. Men tillslut fick jag honom att komma upp i sängen till mig, osså killade jag han på halsen, magen och bakom öronen i ca. en timme tills han äntligen la ner huvudet på kudden och började andas lite mer normalt, men då är det nån jävla unge som smäller mer smällare så han far upp som ett "jehu". Ååh, vad arg jag blev, men men.. det är ju ändå sista april och jag vet ju själv hur roligt jag tyckte det var med raketer när jag var liten! Men det var just att jag precis hade fått honom något sånär lugn, osså brakar det loss igen, det var DET jag störde mig på. Idag däremot har jag inte hört en enda smällare, och inte Rocky heller verkar det som, för han är lugn som en filbunke.

Jag har varit och panikhandlat hundmat idag, skulle ju ha köpt på djurmagazinet istället, men då det är stängt blev det ICA, jaja, duger väl det också, men jag e så innerligt förbannad på att inga livsmedelsbutiker har 14-20kg säckar med hundmat (för valpar) och är det någon som har det så har jag missat den, för jag har letat som en galning. Så jag måste helt enkelt byta foder till något som finns att köpa på storsäck! Det blir på tok för oekonomiskt att köpa 2-3.75kg påsar när man har en hund som äter upp en sån på några dagar bara! Nej.. stora säckar blir det i framtiden. ska rådfråga vetrinären imorgon vad hon rekommenderar, han skall ju dit och få spruta och chippas imorgon, lillstackarn! Hoppas han inte gnäller på tok för mycket, det gör ont i mig när han e ledsen!

Näni, nu ska jag gå ner och se hur Martin mår, han är lite "däven" (han kom på att det var det ord som passade in på honom idag) idag! Vart lite sent och lite mycket dricka igår.

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0