Ut och gå

  • Svar på tal

Nudel: Jag har hört att hundar INTE ska äta ost. Fasst det kanske bara gäller vanlig (hård)ost, och främst jakthundar..(?)

Svar: Jo jag har hört det jag också, men det kanske som sagt är annorlunda med mjukost, för det var en massa hundmänniskor (tränare o sånna) som sa det, så jag litar på att dem vet vad dem gör =)



Olycka

Inatt fick ju Rambo som bekant sova på övervåningen med oss, vilket jag bittert fick ångra imorse, när jag vaknade och tittade ut mot haller ser jag en stooor bajshög (han är lös i magen stackarn) ja det var ju bara att börja torka, men innan jag torkade upp var jag tvungen att kissa först, och när jag sitter där o kissar så hör jag hur rambo ställer sig och kissar också... GAAHH! Mitt fel helt och hållet för att jag inte tog ut honom direkt när jag vaknade (det var han som väckte mig, inte för att han ville gå ut men för att han höll på att äta upp mattan)
Så det var bara att torka upp kisset och bajset sen full fart ut.
När vi kom in igen var jag halvt blåfrusen (gick ut i bara nattsärken) så jag lämnade Rambo nere i hans vanliga sovplats, sen gick jag upp och la mig med Martin ett tag till, men jag måste ha somnat, för nästan gång jag vaknade var klockan 9.10 blev då killad litegranna på ryggen, sen klev vi upp, och jag släppte ut odjuret igen.

Ut och gå
Nu skall jag gå runt Tjärnberget, ångrar att jag inte gjorde det kl. 8 när jag vaknade första gången, hade varit skönare å haft det gjort redan, men jag frös så mycket så jag kände inte för det *latmasken* Men nu ska jag minsann gå. Tänkte bara blogga lite först!

Städat
När vi hade klivit upp så satte Martin igång att städa nedersta hyllan i skafferiet, där fanns ca. 5 dunkar med gammal frityrolja (sen innan jag flyttade in) och massa plastbyttor och pantburkar och flaskor. han slängde allt skräp, bar ut panten till uthuset och sen fick all hundmat och allt som hör till det plats där i. Perfekt.. för hittills har det drällt hundmatspåsar, skålar, godis mm över hela köket, skönt att ha allt på samma ställe.
Det enda jag har åstadkommit idag är att gnälla lite, köpa mjölk, hänga tvätt och rastat hunden X antal gånger. Nu ska jag köra en maskin till, sen SKA jag gå ut.. Lovar =)

Adjöss




Kommentarer
Postat av: Malin

Hundar ska inte äta ost för det förstör luktsinnet om dom ska jaga och spåra, men annars ska det inte va nåt problem ! Inte så att dom dör av det ;)

2007-05-04 @ 12:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0