Trist väder

  • Svar på tal


Nudel:

Till och med JAG får ta bort ben/fett från köttbitarna själv numer. Även att jag måste skala potatisen HELT SJÄLV! Det har hänt att mamma skalar både min och Björns potatis då man är där och äter, men det händer långt ifrån ofta ;[

Nu ska vi strax på IKEA, HA HA HA häjj!

SVAR:
Ja visst är det förjävligt, vart är samhället påväg va? Hihihihi.. Skönt å va bortskämd ibland också för ovanlighetens skull. (Dock blir jag ganska mycket bortskämd nu, sen jag flyttade hemifrån, men jag klagar inte)




Rabatten
Ja nu har jag ÄNTLIGEN rensat ur hela rabatten, det känder som ett evighetsprojekt, jag skulle nämligen ta ur ALLT som var planterat där sen tidigare, och inte vet jag vad det var, men ujujuj vad det hade rotat sig. Jag fick spara 3 plantor som absolut inte gick att få bort utan hjälp av dynamit eller liknande. Men jag tror att dem blir snygga där dem är faktiskt. Så nu ska jag bara köpa mig en riktig trädgårdsvattenkanna, sen ska jag plantera hej vilt =)
Måste även gräva upp en ny rabatt vid husväggen, där ska jag sätta sånna rabatt "pinnar" (vet inte vad det heter men det ser ut som ett litet staket) som avgränsar, och DÄR i, ska det vara solrosor =) Tjusigt tjusigt...

Nu funderar jag på att gå ut och kratta under syrén buskarna som martin sågade ner på sista april (sågade ner dem till stubbar, då det får dem att växa upp och bli lite finare, med nya kvistar å allt) Det är så fullt i löv och småkvistar där under nu så det ser rent utsagt förjäkligt, jag var ju hos farmor för en tid sedan och hjälpte henne med krattningen, då tog vi även bort löven under hennes syrénbuskar, och det säger jag er... det är ett jävla pillergöra. Man måste står med en liten pinne (att rekommendera är krattskaftet) och peta fram löven som man ej når in till med själva krattan.
                                   

Brand på Tjärnberget
Igår eldade jag lite löv och torrt gräs här hemma, jag hade nämligen krattat ihop en rejäl hög som behövdes eldas lite på. =) Och allt gick skitbra fram till slutet, då vanliga gräsmattan tar eld, SWOOOOSCH sa det bara.. IIIIIiii, vad ska jag göra tänkte jag, så jag försökte kratta på det för att få det att slockna (det spred sig väääldigt snabbt) med det gjorde bara saken värre, och lågorna vart ca 1 meter. Samtidigt luktade det mystigt mycket dieselolja. Sen vände jag på krattan och slog med den plana sidan på elden, och vips så slocknade det. Men jisses så rädd jag var för en sekund där =) Det visade sig ju att Drummel Martin hade spillt en hel drös med diesel där, inte bra inte bra!

Vädret
Vädret är konstigt, för nu skiner solen så fint så, men när jag tittar ut genom fönstret sert jag bara näst intill kolsvarta moln, skummt. Men skönt att solen vill igenom iallafall!

Rekord
Imorse tog Rambo priset iallafall vad gäller att gå ut tidigt på morgonen, 05.10 började han pipa, och då stod han i mitten av trappan och väntade på mig, men det visade sig ju att Martin nyligt hade åkt hemifrån då, och han kände sig väl ensam, för Martin va ut med honom 4.30 så han borde inte ha varit nödig (vilket han inte var heller som jag bittert fick erfara efter 10 minuter ute, i bara nattlinnet)
Det måste vara en kvinnlig sak det där med att höra när hunden (till exempel) gnyr på morgonen, likaså om man har ett barn, Martin hör ALDRIG varken Rocky, Ozzy eller Rambo när dem gnäller, gnyr, jamar, skäller eller vankar av och an i sovrummet för att visa att dem håller på att skita på sig! (det är bara Rocky som gör så) Det är alltid JAG som vaknar av det, och BARA jag, man skulle ju kunna tro att Martin låtsas sova för att slippa gå ner och släppa ut djuren, men det gör han inte.
 
Staden
Nej mina vänner, nu skall jag bege mig in till stora staden för att köpa en present åt en liiten liiten svägerska som igår blev 18 år.. man får ju GRATULERA =) Har vi tur finns det tårta kvar idag när vi kommer dit, thihihi!

Jaja, adjöss med er alla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0