Snabb Vecka


Veckan
Denna veckan har gått väldigt snabbt, men så var det ju långhelg också! Är fredag imorgon redan. Tyvärr skall Martin jobba ganska länge, så jag blir ensam större delen av kvällen, men han vill köra så mycket som möjligt, då dem ska flytta på lördag! Det är bara han kvar där dem (han) e nu, dem andra e typ 2 körningar framåt, hihi! Stackarn blir ensam länge =)

Lat
Det är kallt här inne, bara 19 grader (det är väldigt kallt för detta huset, då det normalt är ca 24-25 här) men jag har inte eldat nånting idag, först när det var ljust var jag för lat för att elda, osså var jag så uppi varv så jag frös inte, nu när det är mörkt och otäckt ute, och blåser, då törs jag inte gå till vedboden, det kommer konstiga ljud därinneifrån... *fjantig jag vet*

Fusk
Jag har ont i mina benhinnor från gårdagens promenad, och jag har sjuuukt dåligt samvete att det inte blev någon promenad ikväll, jag skulle verkligen gå ut (där ser ni hur länge mitt löfte höll) men när jag kom hem 22.17 så blåste det så otroligt kallt ute så jag kände att jag ville ta på mig vinterjacka och mössa, och jag kände att själva tjusningen med promenaden försvann, så jag skall kompensera imorgon istället, på morgonen/förmiddagen blir det en promenad runt tjärnberget, och sen på kvällen innan martin kommer hem ska jag gå runt bränslan. Så, jag fuskar ju inte HELt ändå ; )

Ninna
Jag träffade min gamla kompis från USA ikväll, var jätteroligt att ses, pratade massa gamla minnen från USA och sånt som har hänt sen vi kom hem, riktigt skoj!

Stolt matte och husse
Rambo har inte gjort inne en endaste gång idag, vi e så stolta över vår bebis =) Även att han satt på kommando (på en gång när man sa sitt) för sörsta gången idag, tidigare har han satt sig efter man har sagt till honom flera gånger, och tillslut fått trycka på rumpan hans. Men nu satte han sig på en gång, Martin övade med falukorv, bra dressyrgodis falukorv, hundar ÄLSKAR det. fick även tips om mjukost på tub, det skulle vara jättebra sa en massa folk på http://forum.alltomhundar.com (min nya favoritsida)
Det är så roligt att se Martin med Rambo, han är så gullig, och STOLT över alla saker han gör, som en riktig pappa =) Nu har jag verkligen min egna familj, tänker inte ens så mycket på barn nu, då jag har rambo, så mycket att koncentrera sig på nu ändå!
Han får sova uppe i sovrummet inatt, vill gosa med honom innan jag somnar, han e så mjuk o lurvig, just nu ligger han alldeles bredvid mig på rygg och morrar lite i sömnen, min bebis =)

Nej fördigpratat om Rambo, ni tycker nog att det är skitjobbigt, men han e ju min lilla bebis ju =)

Natti, natti
Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och se på tv (som vanligt) ett tag innan jag somnar, är Jay Leno nu, det är en massa djur där, spännande och se.
Martin borde förresten komma hem vilken sekund som helt, om han inte jobbar över vill säga!

Godnatt och sov gott
(nu kom martin hem)

Kommentarer
Postat av: Nudel

Jag har hört att hundar INTE ska äta ost. Fasst det kanske bara gäller vanlig (hård)ost, och främst jakthundar..(?)

Om man som NY läsare i din blogg läser detta inlägg kan man nog tro att Rambo är eran SON (människa) och att han just lärt sig hålla kisset och bajset från mattor och golv.. Hi hi =]

2007-05-04 @ 00:51:11
URL: http://nudlan.blogg.se
Postat av: Anna Sjölander

Hej Ellie! Hittade din blogg här ja =) Vilken söt bebis ni har skaffat!! Man blir lite avis. Jag är sugen på skaffa en sankt bernhard. Kul å läsa din blogg. Ha det gott å hälsa sambon. Kramar

2007-05-04 @ 11:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0