Pms




Arg
Jag fick min mens idag, och jag är på ett rasande humör, med kraftiga humörsvängningar, har redan gråtit två gånger idag, första gången för att Martin inte kom hem till middan (har väl aldrig brytt mig om det tidigare??!!? Han var ju tvungen att jobba) och andra gången för att Sonny Bono är död, ni vet, Chers ex man. Ja herrejesus, mitt humör har inga gränser i tokighet. Satt och kollade på Chers avskedstal till honom, och jag grinade som en liten bebis. Du ser hur det kan vara.. hihi! Nu är jag på bättre humör dock, men tårarna är inte långt borta, räcker nog med en bruten nagel nu och jag brister ut i tårar igen.. Denna PMS, vad ska man göra??
Arg är jag också, har bråkat med vårdcentralen i Matfors (knäpp sjuksyster, otrevlig och inte alls rolig att göra med) och när jag ändå var i bråkartagen passade jag på att skälla lite på Home Enter, som har skickat mig TRE filmer som jag trots allt har avbeställt, varje månad får jag erbjudande om månadens film, och VARJE månad, samma dag som jag får brevet, avbeställer jag den (annars får man den hemskickad) och nu 3 månader i rad har jag fått den likt förbannat... Jag blir galen. Jag skulle få skicka tillabka dem kostnadsfritt iallafall.

Mat
Först tänkte jag skita i att laga nån mat idag, har haft en sån fruktansvärd mensvärk så ni kan inte ana. Kunde inte ens ta mig ur fåtöljen, trodde jag skulle svimma. Men sen började alla mina piller jag stoppat i mig verka, så jag gjorde Stinas Familjelasagne, blev väldigt gott. Som lasagne fast med tagliatelle.
Imorgon blir det den efterlängtade köttfärslimpan om Martin inte jobbar över.

Hjärndoktorn
Imorgon skall jag till mitt andra (efterlängtade) besök hos min så kallade hjärnskrynklare. Hon som förhoppningsvis skall få bukt på min överdrivna fobi för magsjuka, mitt sjuka förhållande till min mor och fars kraschade förhållande mm... Jag har fått göra en hemuppgift även som jag blev klar med sent inatt, riktigt svårt måste jag säga. Jag var tvungen att skriva en lista, orkar inte gå in på vad. men det var svårt.

Sova
Inatt kunde jag verkligen inte sova. Kl. 3 gick jag upp på toa för sista gången, och var samtidigt tvungen att öppna fönstret för det var så sjukt varmt här i sovrummet. Jag tror jag lyckades somna efter det. Sen sov jag till 4.30 då martin steg upp, var varmt även då!
Men sen sov jag till halv tio =)

Och NU ska jag gå och rasta hunden för sista gången idag, sen ska jag gå och lägga mig och mysa med Martin innan han somnar.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0