Morgonstund har guld i mun




Vaaaken
Nu är jag vaken, imorse fick Martin kliva upp kl. 7.15 för att rasta Rambo som då vaknade. Men det gjorde honom ingenting, då han har förmiddag till veckan (börjar jobba kl. 05.00) så han måste börja kliva upp tidigt för att vänja sig. Även att Rambo lärde sig att gå i trappen imorse, superkul (inte) att vakna av en, snart 17kg:s, hund som hoppar på ens ansikte fram och tillbaka. Han blir så glad när han ser mig på mornarna så han kan inte kontrollera sig själv. Jag ropade på Martin att han skulle ta ner hunden så jag fick sova ett tag till, så han gjorde det, men så fort Rocky gick upp till mig så följde givetvis Rambo efter. Men denna gången var jag beredd och sa NEJ, så han la sig snällt på golvet bredvid mig, sen började han tugga på min cosmopolitan tidning, då sa jag NEJ igen, och han är väldigt duktig på att lyssna faktiskt, för sen rörde han inte den tidningen nå mer.
Kl. 9.30 vart han dock för yrsig och jag vart för pigg för att ligga kvar i sängen, så nu sitter jag här, kikar bloggar, kollar hundsidan och fantiserar om vad jag ska äta till frukost ; )

Middag
Ikväll ska vi till mamma och Ulf igen på middag, men ikväll ska vi grilla, åh, ska bli så gott, mamma lyckas alltid få till så himla gott kött. Nu vet jag visserligen inte vad det är för kött hon ska göra, men jag är så himla bortskämd, att hon plockar bort benet ur mitt kött fortfarande, haha, jag kan inte äta om det finns ben i, likadant med kyckling och fisk också, tappar matlusten direkt =) Tur man har en snäll mamma. Jag försökte be Martin plocka bort det en gång, men då fick jag en sån konstig blick, hhm, undrar varför.. Hahahaha

Jobb, Jobb, Jobb!
Ja Martin han bara jobbar han, igår jobbade han nästan hela dagen, och idag jobbar han, igår jobbade han visserligen för att han tog ledigt i måndags, men idag jobbar han åt en kompis som ville ha sin uppfart breddad. Så han skall dit och gräva och greja! Hoppas han inte blir för sen bara! Hade tänkt att vi kunde ju gå runt Tjärnberget allihopa sen innan vi åker och äter.

Hungrig
Nej gott folk, nu är jag alldeles för hungrig för att sitta här längre, och jag hör att min bebis ropar på mig på nedervåningen, så det är bäst jag gå innan det blir några olyckor.

Adjöss



Kommentarer
Postat av: Nudel

Till och med JAG får ta bort ben/fett från köttbitarna själv numer. Även att jag måste skala potatisen HELT SJÄLV! Det har hänt att mamma skalar både min och Björns potatis då man är där och äter, men det händer långt ifrån ofta ;[

Nu ska vi strax på IKEA, HA HA HA häjj!

2007-05-06 @ 10:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0