Middag hos mor

Hej å Hå!


Maaaaat
Nu kom jag och Martin hem efter att ha ätit middag hos min mamma, styvpappa och lillasyster, det vart något så kulinariskt som tacos, haha, jag hade ju planerat att göra köttfärslimpa idag, men då ringde mamma och bjöd oss på tacos, och då det är Martins favoriträtt så kunde jag inte säga nej =) Sen vart det efterrätt med jordgubbar, glass och massor av muffins, mamma hade köpt 10 st (sånna stooora) med blåbärsmak, hallon&kanel, pistage, choklad och vaniljcreme, tro om vi blev mätta ; )

Ludde & Rambo
Ludde (mammas kungspudel+golden) och Rambo har busat som galningar idag, och det roliga var att det var Rambo som trissade upp Ludde, Rambo som i vanliga fall är så lugn och beskedlig, hihi, var skojj å se! Dem var alldeles utmattade nu när vi for hem, Rambo har även badat i tjärnen som ligger nedanför mammas hus, oj så roligt han tyckte det var, han badade inte hela kroppen, men upp till magen ungefär, han studsade och for som en besatt där vid strandkanten och försökte få tag på grodor och åt gräs.. den lille spelevinken. Även att mamma och jag såg 3 bävrar som sommade bredvid varandra, tydligen finns det hela 5 bävrar i den lilla tjärnen.

Städat
Ja idag har Martin och jag städat här hemma, han städade köket (blir oftast han som får göra det, då jag HATAR att städa köket) och jag städade sovrummet, vardagsrummet och toan. Tro mig, jag städar hellre hela huset, bara jag slipper köket, vet inte varför men det bara är så, och Martin är mycket duktigare än mig på att sätda köket också, så det är en bra kompromiss, han är förresten totalt värdelös på att städa toan, och det tycker jag är rolig städning av någon anledning.

Duktig
Idag har Rambo inte haft en enda olycka inne, inte igår heller, det tar sig..! Dock var han otroligt jobbig imorse kl. 7.30, jag brukar alltid kliva upp, rasta honom, sen gå och lägga mig en timme till ungefär, och det gör han också, har aldrig varit några problem med den saken, men imorse stod han å gnydde å gnydde å gnydde, ville komma upp till oss, men han är så attans yrsig när han är på övervåningen, så det är bäst att ha honom nere, men det ville inte han gå med på imorse.. Så tillslut fick jag gå upp igen och gå ut och busa med honom ett tag så han blev nöjd, sen gick han in och la sig som en duktig vovve =)

Köttfärs och Godnatt
Nu skall jag gå ner och steka köttfärsen som jag tinade idag för att göra köttfärslimpa av, ska använda den på måndag i form av lasagne, men köttfärs skall ju inte stå i kylen rått, så det är bäst jag steker den nu, innan den blir förstörd. Så Godnatt på er alla!



Kommentarer
Postat av: Nudel

Ska du ha mens nu igen? Du hade ju nyss känns det som =p men jo.. det stämmer. Först Malin, sedan jag, sedan du. Det skiljer 1-2dgr mellan våra menser ;D Menkäringan HA HA

2007-05-05 @ 23:50:52
URL: http://nudlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0