Längesedan


Ett tag sedan
Det känns som att det var evigheter sedan jag bloggade nu, men det var det ju inte egentligen, bara känns så =)
I helgen har jag jobbat, det är mestadels därför jag inte har bloggat.

Jobb
I fredags började jag kl. 9.30 på stora torget inne i stan, där fick vi instruktioner om dagen, vi började med att sätta upp affischer över hela stan och att K-Rauta City Tour -07 är i stan. Sen fick vi en droska (vi gick två och två) som var fylld till bredden med programblad samt erbjudanden från K-rauta. (http://www.rider.se/krauta/public/)  Vi skulle alltså spendera heela långa dagen (till kl. 18.00) med atyt gå runt och se till att folk fick veta att det var auktion o allt vad det var på lördagen på stora torget. Dragplåstret var Martin Timell, men det visade sig att han inte är så himla populär bland alla, haha.. så vi fick locka med auktion och lite andra grejjer. Vi (jag och min "partner") lyckades dela ut strax över 800 blad. andra gruppen ungefär lika mycket. Problemet var att vi, under hela dagen, INTE fick sitta ner, endast under lunchen, vilket tog ungefär 20 min. Vi fick heller inte stå stilla. Så vid halv fem tiden hade jag så attans ont i fötterna så jag ville bara grina, och det var med mina bekväma skor. Kl. 18 när vi äntligen fick sluta, vek sig nästan beben på mig. Då hade vi gått runt, runt, runt i stan i 8.5 timme.. Fy fan säger jag! Jag slocknade nästan på en gång när jag kom hem!  

Lördagen
På lördagen var jag inte direkt taggad, med tanke på att jag hade fortfarande sjukt ont under fötterna, träningsvärk i benen, och ett plåster på ett ställe där jag aldrig i mitt liv trodde att jag skulle behöva ett plåster ; ) (helt seriöst faktiskt, det sitter fortfarande ett plåster där,men jag har bytt med tanke på hygien o allt sånt där) hahaha!!
Hur som helst, när jag väl kom in till stan (arbetstiderna var lite bättre på lördagen, 10-16) så vart det bara roligt, det visade sig att två stycken skulle gå runt med ett slags maskothuvud på huvet, hammarhuvud även kallat, och det visade sig vara jättekul, ´hihi! Själv fick jag vara "barista". Fick stå inne i en liten vagn och servera kaffe och vara trevlig mot alla som kom in, det var som en liten inspirationshörna, uppställt som ett vardagsrum, med mysbelysning, tv, massa tidningar om heminredning, trädgårdstips mm.. Där fick jag stå och säga åt kunderna att slå sig ner så kom jag med en kopp kaffe åt dem. Jag hade skitroligt, träffade massor av spännande människor, plus att alla som jobbade där var hur trevliga som helst, kom in och pratade med mig hela tiden, och när det var lite folk stod vi ute och tittade på allt folk och skämtade om roliga människor, hade helt enkelt en kanondag!
Det var förstås inte till nackdel att Martin Timell kom inrusandes och stod och pratade alldeles bredvid mig i 10 minuter, han är väldigt rolig och trevlig, men han ville inte ha kaffet som jag erbjöd, inte heller nån av alla 12 lyxiga smaker av Espresso, han ville bara ha en mugg vatten, så det fick han =) Han skakade hand med mig och jag sa Ellenor (för ajg heter ju det, haha) och han sa Martin.. Joo.. jag vet, sa jag.. haha Pucko (jag alltså)

Schlager
När jag kom hem satt jag mest och tog igen mig i soffan, lyssnade på när Martin spelade gitarr, är någonting sexigt med en karl som spelar gitarr tycker jag =) Sen ringde robban och linda och bjöd oss på mat även, vi skulle ju dit som planerat och se på schlagerfinalen, men nu blev vi bjudna på grillat också, så vi kastade oss i duschen och packade in Rambo i bilen sen for vi =) Hade en jättetrevlig och mysig kväll. Jättegod mat, sen bara mys i soffan med godis och popcorn =) Vart dock gravt besviken att inte sverige fick mer poäng än vi fick! Men men... hihi nu får vi kvala nästa gång. Spännande. Men om man fick välja av dem låtar som var i toppen tyckte jag definitivt att den som vann ändå var bäst. Nog för att jag hellre ahde sett finland eller sverige vinna, men men! Moldavien var ehyller inte så ruggigt dåliga =)

Ensam
Nu sitter jag här hemma, alldeles alldeles ensam... =) Rätt skönt. Har blivit myycket folk i helgen, så nu är det skönt att varva ner lite! Martin har åkt och repat med bandet. Jag överväger att ta en promenad, men jag vet inte hur mitt skavsår kommer må av det. jag kan ju knappt gå som det är.. och en långpromenad på det kanske inte är det bästa. men jag känner att jag MÅSTE!!! Har förresten gått ner 2 kg på denna veckan! eller vänta, ska springa och väga mig igen. Jojjomensan, 2kg. Och ändå har det blivit massa fusk i helgen, som hamburgare, dricka och godis. Samt massa goda såser igår till det grillade köttet =) Men jag har ju bestämt att på helger FÅR man fuska =) Men å andra sidan, ska jag lyckas med mina 10 kg till Sweden Rock får jag nog ligga i lite bättre. Fast jag är väl medveten om att det formodligen absolut inte kommer att gå.. då det bara är 24 dagar kvar eller nåt sånt..! Men men.. 5 kg kanske =)

Hungrig
Nu ska jag gå och äta frukost. för jag är huuungrig =)

Ni får ursäkta längden på detta inlägg.. var bara tvungen att skriva av mig lite!




 
Martin Timells vattenmugg.. haha (jag tog dena bilden på skojj, inte för att jag på något sätt är faschinerad av Martin)



Det så kallade "hammarhuvudet"



Min Lilla hörna under dagen



Min gitarrspelande lilla skogsmulle (jorå han SKA klippa sig snart, har bara inte blivit nån tid över)





Kommentarer
Postat av: Nudel

HA HA, hur tror du att jag skulle ha kunnat radera ett så fint minne som din vacka bakdel intryckt mot duschen? HA HA HA

2007-05-14 @ 00:00:16
Postat av: Nudel

HAR DU ETT PLÅSTER PÅ FÄTTHA?

2007-05-14 @ 00:07:24
URL: http://nudlan.blogg.se
Postat av: Nudel

Bad du "kunderna" slå ner varandra innan du serverad kaffet? ;)

2007-05-14 @ 00:08:47
URL: http://nudlan.blogg.se
Postat av: Nudel

Jojust! Grattis till dom 2 borttappade kilorna. fortsätt så *tummen upp* =)

2007-05-14 @ 00:15:40
Postat av: Nudel

Du har alltså skavt HÅL på ett ställe.. där ikring? Ja, jisses!

Ja, men visst känns det surt att man inte firas på samma sätt längre =/ Det ska ju vara ballonger och serpentiner ;D Ha ha.. Vi kom aldrig till dig heller för jag jobbade sedan skulle ni bort(?) ..om jag inte minns fel. Eller om jag/Oscar var sjuk? Hi hi, minns att du skulle åka till stan och hälsa på din mormor iaf (någon dag efter) *minne* ;)

2007-05-14 @ 01:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0