Igen


Trött
Nu har jag lite mer tid. Sitter och väntar på att Ugly Betty ska börja, törs inte sätta mig i soffan, för då somnar jag! Igår satte jag mig i soffan efter vi hade ätit, och det dröjde inte länge så låg jag över Martin och snarkade (är förkyld) Så idag för säkerhets skull sitter jag vid Datorn medans jag väntar, MÅSTE se Ugly Betty och Desperate Housewives, två av mina tre favoritprogram!
Så länge jag håller på med något går det bra!

Tvätt
Jag har tvättat mina arbetskläder, mina vackra rosa/lila byxor och min gråa t-shirt =) Satt idag och klurade på färger till en NY arbetsutstyrsel, man får sätta ihop färgerna själv! Och det finns bara typ två par byxor i den storleken jag behöver (känner mig FEEET) Så jag ska beställa ett par svarta, även att jag funderar på beige tunika med svarta muddar! Men då såg jag visserligen idag att det är en annan som har så, man vill ju inte ha nåt som någon annan har ju =(

Torpsro
Jag trivs jättebra på Torpsro! (Servicehus) Personalen är supertrevlig och dem äldre är snälla och roliga! (åtminstone dem flesta) Imorgon fyller en av tanterna 97 år, jag antar att man med rätta kan kalla henne "gammkärring" haha... Hon e så rolig, väldigt dement, men hon har en otrolig humor!
Synd bara att jag även fått jobb på Budbilen, så jag måste prioritera det, för det kommer kanske leda till en tjänst, på Torpsro behöver dem bara timanställda. Men jag har räknat med att jobba på båda ställena över sommaren, lär bli fullt upp, men vad gör man inte =)

Budbilen - Örebro
Imorgon går jag sista inskolningsdagen på torpsro, börjar 12.oo och går till 21.oo, ska bli skönt att sova ut lite :) Sen på Torsdag eftermiddag åker jag till Örebro själv för Budbilen, I deras nya Merca-lastbil, får äntligen använda mitt nya färdskrivarkort   * n ö j d *   Veckan därpå skall jag --- nej nu står det helt still, jaja, jag skall jobba tisdag onsdag torsdag iallafall! skall även till tandläkaren och på ett vikariemöte på torpsro, fan, jag blir upptagen som det låter =)

Fjongstock
Fixade just jobb åt min käre MOR på Fjongstock, haha.. Hon ville så gärna jobba där och nu fick jag äntligen fingrarna ur arslet å ringde Micke, Hon var väldigt önskvärd som entrévärd och scenvärd! Så hon blir nog glad, får dock inte tag på henne nu!

Det är knepigt, ena stunden (en väääldigt lååång stund) är man arbetslös, den andra så bara kastar dem jobb över en... Knepigt som sagt. Dumt när dem krockar även!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0