En sån dag

Dagen i största allmänhet
Efter att jag klivit upp igår gjorde jag i stort sett ingenting kreativt, satt mest vid datorn, tvättade en maskin vittvätt, var ute med hundarna några gånger och satt ännu mer vid datorn, sen skulle jag ta mig ut på en promenad, men då börjar det ösregna.. VARFÖR?? Precis när jag har förberett mig på en lång och skön promenad.. ja jisses. Jag vart inne ett tag till, tills det var dags att åka till sjukhuset iallafall, väl där fick jag lära mig hur man skall andas när man drabbas av panikångest, känner att det nog kommer att komma väl till pass!
På vägen hem stannade jag till på spelbutiken i Matfors och köpte en gatufestbiljett till Terese. Stannade även till hemma hos mamma där jag fick mina färdskrivarkort (så jag kan fylla i tidboken, så det blir nån lön) fick massa blomböcker och en stooor kartong med alvedon!

Mat
När jag kom hem stod maten på bordet, åh vad det är skönt att komma hem och bara sätta sig ner och äta, iallafall när man är superhungrig! Det vart hemgjord potatismosmed klumpar i (guuud så god den var) och ugnstekt falukorv, mumma. Så fort vi svalt sista tuggan bar det av ner till Terese och svärmor (svärgfar var ej hemma)Vi tog me Rambo så han skulle få träffa Rina också, men det resulterade i att han höll på att bli uppäten, haha, inte riktigt,men jisses så hon gick an! (e lite folk/hundilsk av sig)
Terese fick vårt vackra paket som vi slagit in i tidningspapper och eltejp (inslagning á la tjärnberget) inuti fanns 3 vedträn och under ett pappergrejj fanns biljetten =) Så fyndigt så....

samtal
ja nu glömde jag ju helt bort att medans jag var påväg till sjukhuset så ringde min telefon 2 ggr,men bara en signal,så jag kollade upp numret och såg att det var från kontorsfixarna (jag hade sökt jobb från dem samma dag) Ringde genast upp, dem ville ge mig jobbet som telefonist på Eniro 118 118, wiii vad kul tyckte jag, allt såg skitbra ut tills dem frågade huruvida jag hade ett slutbetyg från gymnasiet eller inte.. Näää sa jag! Nehepp, det var det jobbet det. Tydligen fick dem inte anställa folk utan ett sådant. Men då frågade hon om jag hade truckkort, och det har jag ju, så då blev jag erbjuden ett jobb som truckförare på ett lager i Töva, eller erbjuden och erbjuden, jag skall dit på intervju först. Är inte det minsta sugen på det, men men... ett jobb är ett jobb! Observera att detta är 3:e jobbet som jag erbjöds igår!

Jobb nr. 4
När vi kom hem igen från Terese och Birgitta så hade jag ett missat samtal på mobilen, samma nummer hade ringt hem också, jag lyssnade av mitt mobilsvar, och det var en kille som sa att han satt med min CV framför sig och trodde att jag passade perfekt för det där "eventet" i helgen, så jag ringde upp med en väldig fart, och nu är det bestämt att jag ska jobba på fredag och lördag, men att dela ut flygblad och få folk att komma till stora torget på lördag, det är nämligen K-Rauta som har nåt slagt evenemang, vet inte ritkigt vad, men dem åker runt i olika städer och gör reklam för sig själva typ. Hela Äntligen Hemma gängen kommer att vara där också, weeii, jag skal få träffa Martin Timell, hahahaha!!
Får 100kr i timmen, inte skitbra betalt, men det skiter jag i, det blir iallafall 1450kr som jag inte hade tidigare!

Ja som rubriken lyder.. En sån dag!
Är minsann inte alla dagar man blir erbjuden 4 jobb (Plus att jag ska till Huberget och träffa hon som äger det, och prata och se om jag får jobba där också i sommar)
Känns äntligen som att det kanske finns hopp för mig också!

jaja... Nu ska jag gå och ta påmig kläder sen rasta mina hundar som fortfarande (!!!) sover!

Adjöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0