Helgen

Åh vilken mysig helg jag haft! Vi for till stugan tidigt på fredagen (eller nja, tanken var väl att det skulle bli tidigt, men då det tog oss 2 timmar och 45 minuter att packa vart det inte riktigt lika tidigt längre..) nåja.. vi kom iväg iallafall, martin tog skotern och jag körde bil, först var jag tvungen att stanna på ICA, sen på grenen för att köpa metmask! 
 
Men tillslut kom jag äntligen fram til stugan hela bilen full med djur och packning, katten tyckte inte alls om att åka bil, han skrek som att kniven satt i han (gick bättre på vägen hem)
På fredagen städade vi mest, sen åt vi middag, tacos blev det, åh vad gott det var, har inte ätit tacos på länge. och då blir det extra gott!
 
Sen satt vi och myste lite i soffan bara tills det knackade på dörren, då kom martins föräldrar och lillasyster.. dumt.. jag som skulle göra en tårta innan dem kom (dem kom för att fira martins födelsedag i efterskott) Men det bidde ingen tårta, det blev kakor, bullar och kaffe istället, men det var ju gott det å, osså var det roligt att träffa dem!

 Efter dem hade åkt spelade vi lite yatzy sen gick vi och la oss!

Klev upp kvart i 6 på lördagmorgon, sen kom martins pappa och fikade med oss, sen gick dem ner på isen och började angla o pimpla!  själv tog jag en lten tupplur, sen kom mamma, ulf och linnea så då gick vi ner och pimlade vi också, och jag fick min första fisk någonsin, skojjigt =)
 Fick tre stycken på hela dagen, vilket kanske inte ritkigt kan räknas som fiskelycka, men det var så himla fint väder så det spelade ingen roll faktiskt!

ja vi spenderade väl Nästan hela dagen på isen, martins mamma och syster kom också! Även att deras hund Rina satte i sig en aborre, vilket inte hennes mage tyckte om, så hon spydde 3 gånger... blä! sen hade hon tydligen spytt hela natten efter också! Aborrar är farligt för hundar, då dem har så vassa ben! jaja..

sen åt vi iallafall ugnsbakad fläskfilé och klyftpotatis, sååå gott!!! på söndagen kom mamma och ulf igen, vi pimplade och anglade hela dagen, så fint väder att man inte ville gå in! Jag fick 11 aborrar.   

Sen gick vi in och började packa, osså åt vi innan vi for hem igen. Det blev våfflor (då det var våffeldagen igår) med räkor, creme fraiche, rödlök och rom. Gud så gott det var! Sen for vi hem,  det var riktigt vemodigt, jag ville inte alls åka hem. Det var 12 grader hemma här när vi kom hit, brr! hade stigit till 16 när vi gick och la oss!

Nu ska jag gå och städa lite och snart ringer nog kattis!

Kommentarer
Postat av: sofie

Låter som en toppen helg!! Blir det nå angling till helgen då? Kram

2007-03-27 @ 00:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0