Sökt en massa jobb

Kommentar:

Av: Nudel

Du är så stolt över dig själv som går 3km någon gång då och då. Men tänk mig så som tvingas gå 6km/dag. Utöver det går man ju kanske en sväng till ICA och så oxå. Mig är det synd om. Visserligen älskar jag att gå ut och gå. Men inte då jag MÅSTE gå.. Sen är det ju inte så att jag är i behov av motion på det viset heller. Jag ska ju gå upp i vikt. Få muskler ;)

Ja självklart är jag stolt, med tanke på att jag normalt inte rör mig NÅNTING, och nu har jag varit ute 3 dagar i rad, känns jättebra ju =) Blir så lat då man inte MÅSTE.. Som du (måste alltså)
   Osså är jag ju inte bara nöjd för min egen del, utan för hundarnas också, normalt känner jag mig alltid dum för att de inte får tillräckligt med motion, men nu får dem ju gå ut och gå! Och dem blir så glada så.



Idag då jag vaknade fick jag en smärre CHOCK.... Jag hade sovit till klockan 11.30 jag begriper inte själv hur det kunde hända, men jag misstänker värmen i sovrummet, det var nämligen sjukligt varmt då jag vaknade. Kanske hjärnan blev alldeles mosig av värmen och glömde att vakna i tid, vem vet =)
   Hur som helst skyndade jag mig in i duschen och sen kastade jag mig i bilen och for till stan, jag var så attans stressad så jag glömde till och med ringa kattis, som eventuellt skulle följa med =( Skall ringa henne imorgon istället, för nu var det alldeles på tok för länge sedan vi hittade på någonting.

Då jag kom hem lagade jag mat, potatis och köttbullar (gjorde egna så det tog en stund) Sen efter att vi ätit for vi och köpte kattmat åt vårt lilla lejon, sen bar det av till Robban och Linda, vi drack en kopp kaffe och pratade ett tag, sen tog vi med oss deras gamla kylskåp och for hem, väl hemma mixtrade vi ut det gamla kylskåpet och satte in det nya, men någonstans där emellan var vi tvungen att riva litegranna, kylskåpet fick nämligen inte plats ordentligt, så nu ser det bedrövligt ut, men jag har ett fräshare, nyare och STÖRRE kylskåp. Förut hade vi bara en "halv" kyl (kyl uppe, frys nere) Nu är det Kyl både uppe och nere (egentligen sval nere, men den funkar lika bra som kyl) Problemet nu är att vi inte har någon frys, så tills vidare står gamla kylskåpet (med inbyggd frys) ute på bron, ikopplad o allt, så om vi ska ha t.ex frysta grönsaker nu får vi gå ut på bron, hahaha!!
   (Men det är det värt)

När detta väl var klart var klockan 21.20 jag gick då ut på min DAGLIGA promenad, gick lite längre än igår, PLUS att jag sprang en bit till och med, men med min totalt värdelösa motion höll jag givetvis på att storkna efter bara en bit, men sen hade jag iallafall fått upp värmen, och det är först nu (flera timmar senare) som jag är helt återställd.. haha... Det är illa ställt med min kropp!

jag har beslutat mig för att verkligen göra allt i min makt för att försöka gå en promenad om dagen, jag vet att jag har sagt det förut, gång på gång dessutom. Men nu känns det verkligen SKÖNT att vara ute och gå, det har det inte gjort förut, plus att det känns så bra med tanke på att hundarna får den motionen dem behöver.
   På torsdag kommer Linda hit och vi skall gå runt Bränslan (medans Robban repar) Härligt att ha någon att gå med. Det är även väldigt jobbigt att gå med två hundar samtidigt, särskillt med tanke på att den ena drar i kopplet de första 2/3 av promenade, och den andre är onormalt långsam, skönt om man har sällskap så denne kan ta en hund. Jag har dock beställt en koppelgrej på arken, så man kan ha båda hundarna i ETT koppel, en sammankopplare liksom =) problemet lär väl bli att få dem att lära sig att gå i den, deras olika gångtakt lär innebära ett problem, men dem MÅSTE lära sig helt enkelt...

Jag höll nästan på att glömma det viktigaste, Jag har sökt ÅTTA (8) jobb idag, känner mig så stolt så! Höll på att bli 11.... men jag orkade inte med att skriva i ansökan på k-rautas hemsida...!

Imorgon skall jag söka ett till, men dit måste jag ringa! Funderar på att ringa ICA här i stöde och höra om det finns någon möjlighet för en stackars arbetslös fattiglapp att få ett jobb =) Men det tror jag absolut inte, med tanke på att små sommarjobbare som ränner runt där dagarna i ändå, men kanske ändå, skolan börjar ju nu å allt.. jaja.. ett telefonsamtal kan ju aldrig skada! Man kan ju aldrig få mer än ett nej!



Så här trött blir man av en kvällspromenad!! *latmask* (dålig kvalité, taget med mobilen)

         

Då var det slut på lugnet, en vilde kom och attackerade.



Här är det fina kylskåpet, och det mindre fina hålet som blev =)



Och här är det gamla, som numer är förpassat ut på bron




Nu ska jag sova


Godnatt


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja sökte jobb på Ica innan vi flytta te Stöde, å då hade han så det räckte å blev över sa han (Micke) men han tog mitt nummer, å vem ringde strax innan sommarn då ? Jooo micke ! "Vill du jobba i sommar !?!?!?" men då hade ja ju lovat hemtjänsten.. Men ja tycker du ska testa på Ica jag ;)

2007-08-22 @ 16:00:47
Postat av: ellenor

ja det ska jag verkligen göra =)

2007-08-23 @ 18:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0