Regnet det bara faller ner...

Goddag mina kära vänner och bekanta!


Fy ett sånt trist väder. Då Martin for till jobbet imorse mer eller mindre stormade det ute, och ösregnade. Nästan så att jag blev mörkrädd. Men jag somnade rätt så snabbt efter han pussat på mig så det gick bra ändå =) Och då jag vaknade nästa gång var det ju ljust ute.

När jag vaknat till mig och ätit frukost (hårdbrö` mackor med dillkaviar, åh så gott) tog jag på mig Martins regn/vindjacka och kopplade hundarna, sen CYKLADE vi runt Tjärnberget, det var premiär för oss alla tre, jag har aldrig cyklat med en hund, och dem har aldrig blivit "cyklade" men det gick riktigt bra faktiskt, en par gånger sprang Rambo över på fel sida bakom cykeln, dem är ju vana att gå på vänster sida om mig, och var nu helt plötsligt tvugna att gå på höger, så det var nog lite förvirrande.
    Jag blev rätt så blöt, och framförallt svettig, trodde inte det skulle vara så jobbigt att bara cykla runt tjärnberget, men det tog på krafterna att hålla iordning på hundarna samtidigt.

(Ja, apropå cykel, jag for ju in till stan igår för att storhandla, och på vägen hem svängde jag in i granloholm och köpte cykeln som jag pratade om, snabbt och smidigt, hihi)

Även att jag köpte 5st gröna krukväxter på cityGROSS, har inte ställt upp dem där dem skall vara ännu, men det blir nog ikväll *lat*

Nu skall jag åka iväg på ICA och inhandla osötade cornflakes, för jag ska göra Fish`n´Chips idag, en lite nyttigare version dock. Köpte även fettfri remouladsås igår. Ska man vara riktigt nyttig så skippar man ju visserligen såsen helt och hållet, men lite måste man väl få njuta va?! =)

Hörs kanske senare, måste sticka nu!



(ps. Hakan är bätte idag, ser fortfarande inte riktigt bra och, och gud vet att det känns sannerligen inte bra heller, men det är iallafall på bättringsvägen)


Kommentarer
Postat av: sofie

Snygg design! :-) Roligt med lite förnyelse!

2007-08-28 @ 15:19:08
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Mia

Skönt att höra att fler än jag försöker få bort de där extra kilona. Men det är kämpigt när det är sånt väder som det är. Inte roligt att promenera i regnväder.

2007-08-28 @ 15:55:35
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0