nattsudd

Cissi skriver:
Ja, jävla skittänder! Hål? Blir de sånt skit i dina tänder? Måste vara STÖDE-VATTNET! ;P
.
Jag har inte haft hål på evigheter. Är heller inte onödigt noga med tandborstninhg eller "diet" heller. Sånna tänder borde alla ha =)
.
Min man sniglar har väldigt tjusiga tänder han med. De sa en läkare en gång. Dock ingen TANDläkare men ändå. iiiiinga hål för honom inte. Dessutom är dom vita. Typ denevit-vita =)

Svar:

Ja, jag har alltid lidit av dålig emalj.. Säger tandläkaren iallafall, det är den enda förklaringen dem har till mina dåliga tänder, får väldigt lätt hål, och ändå är jag relativt noga med dem, försöker att borsta 3ggr / dag, men ibland blir det bara 2, IBLAND, kan det bli bara en gång också, men då är jag oftast full eller alldeles för trött för att ens orka gå på toa.

Hur som helst har jag förutom min dåliga emalj FAKTISKT fina tänder.. det säger iallafall andra, hatar att skryta och tro mig, det försöker jag inte göra nu, men dem är faktiskt rätt så vita mina tänder, och raka är dem också.. Har bara tilldelats en dålig emalj, undra om man kan göra reklamation på sånt =)

Ja Björn har verkligen fina tänder. Blir arg på folk som har bra tänder utan att behöva vara noga, det är precis som lillsyrran Emma.. Hon sa en gång då jag hade hål eller hur fan det var..

Emma:
Jag tror det är tandkrämens fel att man får hål i tänderna..
Jag:
Jaha.. vad grundar du det på då?
Emma:
Jo... Jag borstar nästan aldrig tänderna, och jag har aldrig haft hål..

Ja jag kan skratta åt detta än idag (var nog iallafall 10 år sedan hon sa det... kanske 7, vet ej) Roligt lät det iallafall! Och man KAN ifrågasätta hennes munhygien..!

Aja... nu ska jag spela the sims 2 innan jag somnar


Kommentarer
Postat av: Nudel

HA HA. Tandkrämen som förstör tänderna. Att jag inte tänkt på det.. För ibland känns det ju som så.. Man hör de som borstar tänderna så noga men ändå får massa hål. Och en annan borstar väldigt onoga och har aldrig hål.
.
Att Björn har fina tänder har jag inte tänkt på förns nu då man hör alla säga det. Ha ha!
.
Ja kusin, du har fina tänder oxå. Bävertänder =]

2007-08-20 @ 00:31:38
URL: http://nudlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0