Good Morning Vietnam

Gomorron gomorron!! JAg har egentligen ingenting att skriva.. men jag skriver ändå

eller jo förresten, igårkväll märkte jag att Rambo blev orolig och stressad, misstänkte att han var bajsis, men då han aldrig säger till när han behöver gå, så tänkte jag vänta och se om han skulle gå till dörren och gnälla eller nånting, för han MÅSTE ju lära sig snart! (normalt släpper vi ut honom då han blir orolig på det där viset) men tillslut går han och lägger av världens blötskit inne i köket, jag kastade ut honom och han skämdes ju förstår jättemycket.. Men VARFÖR inte bara gny till en gång... Ååh vad less jag blir, hur ska han någonsin lära sig...

Hur som helst gick jag och Martin och la oss vid halv ett tiden, då kommer Rambo SPRINGANDES upp för trappan (har aldrig hänt förut, att han frivilligt gått upp) han hoppade snabbt upp i sängen, men då det inte är ett beteende vi vill uppmuntra kastade jag ner hohom, han sprang så ut till hallen, och sen in i sovrummet igen, och när han sprang in till sovrummet såg jag att han liksom bajsade på sig, han försökte nog hålla sig in i det sista, så han sket medans han sprang, så jag kutade ner till ytterdörren och släppte ut honom. DÅ konstaterade vi att han har fått magsjuka.. Jag städade och skurade (Bara ni som också har hundar vet hur FRUKTANSVÄRT hunddiarré luktar) 
    Vi barrikaderade för öppningen till trappen uppe, ifall han behövde skita igen och ingen av oss vaknade var det bättre att det blev nere (det är så djupa springor mellan trägolvet här uppe, och det går inte att skura där emellan.. vill ej ha bajs där)
   Hur som helst, när Martins klocka ringde kl. 7.00 imorse satte han sig upp och sa :Men fy fan vad det luktar hundskit. och mycket riktigt, det STANK!! Han gick upp och skulle titta på förödelsen, det var skit i hela trappen, det hade sprätt upp på väggarna, och nästan hela hallen nere. (Han hade sparat ett hörn som han sov i stackarn) Fy vad jag tyckte synd om honom. Man kunde ju inte skälla på honom heller, vad skulle han göra...! Så Martin städade upp medans jag låg i sängen och försökte undvika att få kväljningar av stanken, och det ska ni veta, att när det gäller skit är jag absolut inte lätt "äcklad", men det går inte att beskriva stanken från hunddiarré..
   Martin fick till och med dra bort en stor bit tapet där det kommit skit, den gick inte att få ren nämligen. (men vi har ju faktiskt planerat att tapetsera om där, så nu är vi ett steg på vägen, hehehe) 
   Jag sov iallafall vidare sedan efter allt var rent =) Men Rambo fick vara ute, tordes inte riskera en till olycka.

Nu börjar jag bli attans hungrig, och funderar på att gå ner och göra mig en omelett.

Dem ringde från Torpsro nyss och ville att jag skulle jobba, jag blev jätteglad såklart, måste ju jobba.. Men dock var tiderna i helgen, och det går ju ICKE för sig, för då e det bröllop som gäller =)

Jaja, nu ska jag spela lite Sims sen ska jag gå och göra frukost!

image139 "SKitungen min"

Kommentarer
Postat av: Nudel

Riktigt magesjukebajs (sånt därnt vitt och bubbligt) från ungar är inte heller särskillt trevligt. Man köjs av bara de fisar som blir under magsjukan. Tur Oscar har blöjja så man slipper torka skit från väggarna då det är magsjuketider.. =)

2007-08-15 @ 12:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0