Fredag

Skönt med helg.. inte för att jag har jobbat nåt denna veckan, men det är ändå skönt!!

Var in på ICA förut och talade om att jag gärna arbetar, han tog namn och nummer och så... Så vi får väl se vad det blir av det där... Med min vanliga tur så jag inga stora förhoppningar.

Vilket kaos det var här hemma igårkväll...
   Efter jag kom hem från stan åt vi, sedan begav vi oss till Huljen där vi hälsade på min kära familj, syftet bakom hela besöket var att lämna över en väldigt försenad födelsedagspresent till min lillasyster Johanna. Hon fick en iPod, gissa om hon blev glad... thihi!!

När vi kom hem därifrån kom Martins bror Anders och hämtade vår BMW och lämnade hans VOLVO här, han skall nämligen resa bort över helgen och bmw:n drar mindre soppa, plus att det är diesel, så han ska låna den,. Precis då han for (klockan var nu 22..) kom mamma med Ludde (hennes vovve, en kungspudel+golden) och ni kan ju tänka er vilket dårhus det blev efter det, TRE hundar, varav två som är unga och galna, hahaha!! Rocky gjorde ju inte så mycket väsen av sig som vanligt, men rambo och ludde for omkring som galningar här inne. Så jag tog en promenad med dem för att lugna ner dem litegrann, men det gjorde bara saken värre, för Ludde är en omplaceringshund, som INTE gillar katter, i hans första hem var nämliugen han och katten avskilda i huset, Ludde satt fast nere i soffan, medans katten fick vara på övervåningen, så han blir tokig varje gång han ser/hör/känner lukten av en katt, vår katt är inget undantag..
   Hur som helst, då vi kom ut stod ju Ozzy på bron och ludde fick sy på honom, så han springer iväg efter katten (han är stark, så jag tappade kopplet, var inte alls beredd) och jagade upp honom i en jävla tall... Stackars katten fick väl en hjärtinfarkt =/

Jaja... tillslut kom vi in iallafall, även katten. Ludde åkte på lite stryk (man ska INTE bråka med en katt) så han har nog lite ont i nosen idag, även att han fått mer stryk idag, jaja, är han så dum att han går på katten igen får han skylla sig själv.

Sov riktigt kasst inatt ..Gick och lade mig vid 00.00, men kunde inte somna, dels för att ludde stog och flåsade och stirrade på katten, som i sin tur låg och morrade och fräste om vartannat, och dels för att jag mådde lite illa... lyckades iallafall tillslut dåsa till, men 01.30 vaknade jag av att Martin låg och snarkade, så jag sparkade på honom tills jag treodde att han skulle bli alldeles gul och blå, men det hjälpte likt förbannat inte, så då slog jag på tv:n och låg och kikade lite, somnade till vid 3 tiden. Klockan 3.30 ringde Martins klocka, vaknade igen då... men sen flyttade Martin Ludde till nedervåningen (köket och vardagsrummet) så jag lyckades tillslut somna ordentligt, sov till 10 i morse

då gick vi på en liten promenad (2km) det var ett rent HELVETE att gå med DESSA tre hundar, det finns säkert andra hundar som det inte alls är några problem att promenera med, men inte dessa... orkar inte ens gå in på vad som hände då Ludde insåg att Katten följde med åp promenaden.

Nu har jag varit på ica och inhandlat lite kakor, vi ska få främmandesedan av en kompis till Martin (han som dem firade förra helgen) och då vill man ju ha lite å bjuda på. Även att jag köpte en cola Zero, måste ju lyxa till det lite såhär på fredag!

Nu orkar jag inte skriva nå mer.. Ska ge mig ut på en till prommis med hundarna, eller om jag kanske cyklar med den (har inte så ont i röva längre)

Kommentarer
Postat av: Nudel

Ha ha, jag TÄNKTE maila henne och nämna det MEN jag vilel inte framstås som en "elaking" så jag sket i det ;)

2007-08-31 @ 15:35:10
Postat av: Mia

Cola Zero. Jag beställde precis en Pepsi Max med Joel. haha...
Hade ju vart så gott med en rikig Cola. Men vad gör man...
Det är ju gott med Pepsi Max också.

2007-08-31 @ 15:35:36
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0