Söndag eftermiddag

Hejsan Hejsan!
Idag är det Söndag, men känns snarare som Lördag, e nog för att Martin har tagit ledigt imorgon.

Idag har vi varit hemma hos mamma med hundarna, Rambo hade nämligen två fästingar på sig som vi tog bort, först trodde vi att det bara var en, men visade sig att det var två, dem är så jäkla äckliga dem där fästingarna. Hoppas han inte får nå mer denna sommaren iallafall, jag skall köpa ett fästinghalsband till honom, pappa har ett sånt på deras hund Doris, och hon har aldrig haft en fästing i hela sitt liv.

Sen for vi till stugan och hämtade lite mat som jag hade glömt i frysen, mat som skall tillagas imorgon! Det blir ugnsbakad fläskfilé och potatisgratäng, dagen till ära.
Jag har gjort som du Cissi, gjort en matlista, dock vart det mest dyra grejer denna veckan, eftersom jag började i fredags, och det är ju långhelg å allt! Nästa vecka blir det lite mer av en budgetmatlista, typ pannkaka (det skall vi visserligen äta denna veckan också, men det kan man ju äta varje torsdag) korv och makaroner, köttfärslimpa mm..

Idag har vi ätit fläskkotletter, potatis och sås (såsen gjorde jag av skyn från köttet) Det var tokgott, det e Martins nästan favoriträtt! =)

Nu måste jag dessvärre sluta, jag skall nämligen bada min lilla bebis Rambo för första gången.. Spännande och se vad han tycker om det. Hade tänkt dra ut på det nån vecka till, men han e så himla lortig, man blir alldeles smutsig om händerna efter man klappat och lekt med honom, uffa! =)

Jaja.. Trevlig kväll till er ALLA!

Kommentarer
Postat av: nudel

Ja visst är det praktiskt med matlistor. Man behöver inte vara ute efter en särskillt låg budget för att göra dem. Dom är ju superbra i alla fall.Man VET vad man ska äta varje dag då man har den =) Imorgon ska jag sätta mig ner och skissa på kommande veckas matlista.

2007-04-30 @ 00:41:23
URL: http://nudlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0