Polisen

Jo jag skrev ju att polisen var utanför Cissi och Björns lägenhet, det visade sig att deras närmsta granne är lite senil, och har gått och förvirrat sig någonstans på byn (matfors) Så dem letar efter honom för fullt. Obehagligt, och stackars han framför allt, det är ju storm ute! Här hemma står vedbod-dörren och slår, högst obehagligt.

Å andra sidan e ju jag världsvan, och en sån här liten storm ska ju inte va nån match för mig, haha! Jag har ju suttit igenom 5 orkaner =) Bla.a Katrina, Wilma, Dennis, rita och emily.

Läs även:

2005 Atlantic hurricane season



 
2005 Atlantic hurricane season
Season summary map
Season summary map
First storm formed:June 8, 2005
Last storm dissipated:January 6, 2006 (record)
Strongest storm:Wilma - 882 mbar (26.05 inHg) ? record, 185 mph (295 km/h)
Total storms:28 (record)
Hurricanes:15 (record)
Major hurricanes (Cat. 3+):7
Total fatalities:≥2,280
Total damage:$120 billion (2005 USD)
$124 billion (2006 USD)
 
 

The 2005 Atlantic hurricane season was the most active Atlantic hurricane season in recorded history, shattering previous records on repeated occasions. The impact of the season was widespread and ruinous with at least 2,280 deaths and record damages of over $100 billion USD. Of the storms that made landfall, five of the seven major hurricanes?Dennis, Emily, Katrina, Rita, and Wilma?were responsible for most of the destruction


Så jag ska ju som sagt vara expert på detta nu! Men njää, det är läskigt ändå, i florida hade vi ju skydd för fönstren o allt, nu vet man ju ingenting om vad som kommer att hända, inte för att jag tror att det blir en JÄTTESTORM eller så, men det låter läskigt ute iaf.!!

Kolla tabellen här till höger!! Jag var alltså med om ett rekordår när det gäller orkaner, läckert =)


Kommentarer
Postat av: sofie

Aha, trodde det var nå mer spännande ja ;-)

2007-04-05 @ 17:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0