Vad gör man..?


Postat av: Cissi

Vad skönt det ska bli då ni får ordning på hundgård/hus åt byrackorna (byrackan) =) Kan aldrig vara skojj att komma hem och undra "VAD FINNS KVAR då jag öppnar dörren".. Jobbigt för självaste djuret oxå. Inte lätt att vara ensam heller.

Ja just nu ser jag VERKLIGEN fram emot det. En hundgård alltså!
Jag vet inte vad jag ska göra eller ta mig till, nu då jag kom hem från jobbet har Rambo gnagt på tapeten i hallen samt på toadörren. HOPPLÖSA HUND!! Jag är helt övertygad om att mer motion skulle avhjälpa en del av problemen, men idag hade han faktiskt varit ute och sprungit i över en och en halv timme innan han blev ensam, men jag antar att en förändring inte sker omedelbart. Faktum kvarstår dock nu att vi kan inte ha honom ensam.. Det gick inte att ha honom lös i hela huset, och uppenbarligen inte instängd i hallen. Så nu återstår en sak att göra, sätta honom i en bur inomhus. Vi ska bygga en imorgonbitti då vi vaknat. Jag har ju nämligen en massa kompostgaller liggandes, så vi skall som sagt knåpa ihop en bur som han skall få vara i imorgon då vi jobbar. Om det inte funkar får vi helt enkelt sätta honom ute i uthuset. Det kommer ju bli lite kallt åt honom, men han har ju faktiskt päls.
   Vad annars ska vi göra? Accepterar inte att han förstör en massa i nya huset nu, han förstörde tillräckligt på Tjärnberget. Och nångång måste detta beteende sluta, gör det inte det så vet jag inte vad vi ska göra med honom. Men just nu ligger han inte på plus kan jag lova. Men som Cissi skrev, det är ju jobbigt för honom också, han gnager ju av en anledning. Problemet är bara att jag inte kan förstå vad den anledningen är, för han är ensamtränad, det går skitbra dem flesta ggr, men då det väl går snett så blir det ganska mycket förödelse. Han var ordentligt rastad och motionerad idag, han hade vatten och en hel drös med leksaker... Men någonting driver ju honom till att gnaga på väggar och dörrar. Om ändå Cesar kunde komma hit =)  (Tror dock att han skulle säga MER MOTION.. Jag ska verkligen försöka rasta honom mer, men det är så svårt för mig nu då jag knappt kan gå själv, måste ju ta ytte pyttesteg för att inte få sketaont.. )

Premiär
Nu måste jag gå och elda. Lite nervös är jag minsann över det, jag har nämligen inte eldat här nånting, och inte har jag fått nån lektion i hur jag ska göra heller, men om jag förstått allt rätt så är det ingen större skillnad från pannan på Tjärnberget, bortsett från storleken. Så jag får välan lita på det då och hoppas att jag inte gör något fel.


Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Bruden!Ta kontakt med Anne Allonen i Ljungaverk.Hon pratar med djur.Det funkar.Kanske det kostar en slant men att tapetsera om eller köpa nya kläder kostar ju också.Helena på jobbet, hennes föräldrar var dit med sin och fick veta vad felet var så dom fixade det på en gång och har sen aldrig haft problem med vovven.Lycka till!!
Kram!

2008-03-05 @ 06:07:30
URL: http://krinkelinan1971.blogg.se
Postat av: Cissi

GRATTIS(!) =)

2008-03-05 @ 11:42:29
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

ETT JÄTTEGRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LILL GUMMAN,FIKAT VAR JÄTTEGOTT,HOPPAS DU KRYAR PÅ DEJ,ÄR ALDRIG KUL ATT MÅ DÅLIGT,OCH SPECIELLT INTE NÄR MAN FYLLER ÅR.PUSS OCH KRAM MAMMA

2008-03-05 @ 14:17:36
Postat av: Cissi

Men se va hon skriver din mor(!) "LILLGUMMAN"..? öj öj öj. Du är ju stooor flikka nu. Lika stor som mig, två månader till i alla fall ;D

2008-03-05 @ 14:33:37
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0