Slut på ledigheten. (För de som arbetar)

uppdat. kl. 23.22

Jag vill bara påpeka att jag nu ikväll började känna en "klump" bakom och i näsan. Det brukar i stort sett ALLTID sluta med att jag blir förkyld. Så nu är det bara att avvakta o se vad som händer. synd att jag inte har nå c-vitamin hemma isf. hade jag smällt i mig en massa för att chocka kroppen. Fast det kanske inte är så bra då man bär på en heffaklump visserligen.. Hhm..!
Vill INTE bli sjuk nu! Men om jag nu ska bli sjuk så blir jag det hellre nu och inte då ongen ska till o kläckas!


Ja.. det var ju just det, för dem som arbetar. Inte EN ENDA gång har det ring under helgen. Jag som trodde jag skulle vara alldeles nerringd ang. jobb. Men tji fick jag =(

Påsken har gått ganska lungt till, eller nja, det har ju visserligen varitstressigt fram och tillbaka överallt, men på ett lungt sätt ;)
Ids inte skriva om allt vi gjort. Vi har haft trevligt helt enkelt, umgåtts med familjen, vänner, varandra och hunnit med en sväng på IKEA (Var visserligen bara jag på IKEA, men lika bra det.)

Köpte mig en massa bebissaker.

* Balja
* Madrasskydd
* Påslakan
* Dra-på-lakan (x2)
* Mysig bebisfilt
* Badhandduk med huva (den var på rea, annars hade jag inte köpt den)
* 10st "kräkhanddukar" (eller "allt-i-allo-handdukar")
* Täcke
* Kudde (Jag är kluven huruvida jag (bbisen) skall använda kudden eller inte, men nu har jag köpt en iallafall så får jag se sen hur det blir. Om inte annat kan man lägga den UNDER madrassen för att få upp huvudet en bit. Men som sagt, vi får se)

Sen köpte jag även en plafond till hallen, värmeljus (200st) en stooort vaniljdoftljus och en sophink till toaletten.
För allt detta betalade jag 0kr. V hade nämligen presentkort som kom väldigt väl till pass. Tack så mycket Cissi&Björn samt Bert&Birgitta. (Även att presentkorten inte är riktigt slut ännu)



Jag blir då bara fetare och fetare. Vart skall detta sluta?!

  
Snälla ni, ha överseende med min blick samt dubbelhaka. Jag stog och fnittrade åt Martin som tog kort medans han stog o muttrade nåt om att jag ser mycket tjockare ut i verkligheten. =)

Idag är mitt bäcken inte att leka med (var lika igår). Känns som att varje steg jag tar så ska jag rasa ihop, som att det inte orkar bära min vikt. (Visserligen väger jag imponerande mycket, men ändå) Allra värst är det då jag suttit ner ett tag, jag måste sannerligen vara underhållande att se på då jag tar mina första stapplande steg ur soffan.

Näni. Nu ska jag se färdigt på 100höjdare. Eller det är nog snart slut.

Aja, ska sluta iaf!
Natti natti

Kommentarer
Postat av: mikk

Fin blogg! :)
ojoj, fin mage, vilken vecka? :)

2008-03-24 @ 22:59:39
URL: http://IQfisk.blogg.se
Postat av: sanna

Hoppas du haft en bra dag :)
Godnatt.

2008-03-24 @ 23:05:55
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: carro

härligt med en massa nytt! :)

2008-03-24 @ 23:06:09
URL: http://www.carolinesoderblomgrans.blogg.se
Postat av: Tessan

Passar på att säga Grattis till baby lyckan=)Ni måste vara väldigt lyckliga :)

2008-03-24 @ 23:07:17
URL: http://korallen.blogg.se
Postat av: nikita

dom rekomenderar att man har kudde till nyfödda/ små bebisar nuförtiden, bebisen ska ligga så att huvudet och axlarna vilar på kudden, det fick iallafall jag höra då vi fått Albin då vi hade bvc på hembesök =) Så du gjorde nog rätt i att köpa en kudde!

2008-03-25 @ 07:48:14
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Anita

Hej!Fin mage!
Har haft kuddee åt mina och dom har mått sååå gott på den :-)Dom vilar ju med axlarna på den så huvet får ingen konstig form :-)Hade en både i vagn och säng och resonerade att jag själv vill inte ligga utan heller :-) Men som sagt en smaksak och du ser ju själv sedan den kommit hur du och framförallt hur H*N vill ha det, kan ju vilja ligga helt platt å..dom har ju en förmåga att styra själv dom små liven, mina har tex velat legat på mage och sova vilket inte rekomenderas men vad gör man inte för husfriden men lovar att jag var ständigt orolig och hade ett vakande öga på dom:-) hönsmamma som man är.
Ha det bra!

Kram!

2008-03-25 @ 08:31:15
Postat av: Mallan

HAHA Fränt, för när ja väntade Edvin for ja på Ikea å köpte EXAKT samma saker som du köpt ;)


Jag kan rekommendera en dyrare kudde från BarnensHus (99:-)när dom är som minst !
Eller det va vad som funkade bäst för Edvin/oss. Ikeas kudde va så puffig å det kändes som att han skulle kvävas i den, medans den från BarnensHus
Är ganska platt å fast, så den ligger där den ligger .. Men som sagt, det är ju olika. Edvin sov ju bra mycke på sidan åxå, å då va inte Ikea-kudden bra.. Men som sagt - kan iaf rekommendera den från "BH". Edvin ha den kudden än, å ja ha tvättat den massvis me ggr å den håller formen än. Ha inte klumpat sig eller så ! :)

Åh vikken fin mage du har :D Va mysigt me bäbismage !!

2008-03-25 @ 08:32:03
Postat av: Cissi

Ser att Nikita skriver om kudden, till BARN. Jag frågade ju igår på msn VEM som skulle ha kudden fasst vi pratade bort det..
 
Man bör använda kudde för annars får barnet "platthuve". Oscar låg bara på ena sidan då han var liten så han fick lite "snett" huve. Så vi fick allt bunkra upp så att han låg i en annan ställning, på kudden. Så nu är huvudet runt och fint. Utan kudde kan de få lixom rakt och platt där bak om de ligger på rygg. Mjukskallen ju =p
 
Vi använde kudde överallt. I både vagn och säng. Då BVC-tanten kom på besök gick hon raka spåret till sängen och undersökte att kudden låg där. Så petade hon för att känna så att den var lagom hård/mjuk ;)

2008-03-25 @ 08:35:41
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Bäsar ska ha kudde så dom inte får en favvo sida att sova på. Det kan då bli en skev skalle. :-(
Lite läskigt. Men du gjorde rätt som köpte kudde! :-D
Badlakan med huva har jag med. Köpt på Ikea, och helt klart en favvo!
Funderar på att skaffa ett extra badlakan med huva.

Dom där kräkhanddukarna kan man aldrig få för många av. Superbra!!!

2008-03-25 @ 09:56:34
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Cissi

OOOJ! Då jag skrev kommentaren imorse skrev jag direkt efter Nikitas. Men det han visst 2 före under mitt skrivande.. =P ha ha ;D

2008-03-25 @ 17:17:46
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0