Lugnet EFTER stormen


  Då var man äntligen installerad i nya huset.
Vilket kaos det har varit. Men det undkommer man nog inte då man flyttar kan jag tro. Dock kan ju saker och ting skötas mer eller mindre smart =)

Vi skulle ju egentligen inte flytta förrän i Fredags, men bestämde oss för att flytta redan på Torsdagen, DET var kanske ett mindre smart drag, men det gick ju det också tillslut. Blev dock ingen flyttstädning för någon av oss, eller nja, jag städade ju då vi kom hit och Niklas fick städa hos oss, hehe.

Det ska jag säga er att jag kan inte förstå hur vi har kunnat bo så länge i ett så litet hus. Vi har ju mer eller mindre fyllt upp detta huset nu med saker och möbler, och alla dessa saker hade vi ju på Tjärnberget också, plus en massa mer som vi nu har kastat. Ja jisses, det är iallafall riktigt skönt att ha större nu! 
 
Det är inte bara huset som är större, även diskmaskinen och tvättmaskinen är större, vilket LYX =) Värsta nya grejjerna också. Jag har tvättat som en tok sen i fredags, vi hade/har ju en tvätthög som kunde/kan liknas vid mount everest. Blev lite svårt att hålla efter med tvätten på Tjärnberget med tanke på storleken på tvättmaskinen och andra faktorer som spelade in. Men nu är det riktigt roligt att tvätta. Tänka er, man slipper passa på maskinen då den sköljer för att tömma i sköljmedlet på rätt sköljning. I denna maskinen häller man i det då man kör igång den.. Haha, det är förmodligen helt normalt för er andra, men det är LYX för mig =) Det är ju trevligt att man kan glädjas åt det lilla.

Jag har inte tagit några bilder ännu.. Men det blir väl framöver.


Nog om flytten

Idag har jag varit ledig, vilket var bra. För mitt på dagen nån gång fick jag ett FRUKTANSVÄRT tryck över bröstet. Jag har ju nämnt tidigare att jag brukar få det till och från, men idag var det lite extra jobbigt. Det värsta under dessa "anfallen" är att det blir sju resor värre då man ligger ner, och det är det enda man vill göra just då eftersom det känns som om man skall svimma. Men jag halvsatt i soffan tills det absolut värsta gick över, vilket dessvärre tog närmare en timme, sen kunde jag äntligen lägga mig ner. Jag mådde fortfarande inte bra men lyckades som tur var somna. Sen när jag vaknade (vet inte alls hur länge jag sov, 45min-1tim kanske) kändes det som om jag sovit bort hela dagen och det kändes allmänt konstigt =)

Imorgon dock skall jag jobba, 7-17. Det är ett jobbigt pass tycker jag. Just p.g.a att jag blir så rackarns trött relativt snabbt och att min rygg är som den är ( = Ond som satan ) Men det ger pengar och just nu måste jag prioritera det. Jag skall även jobba Onsdag+Torsdag, men då jobbar jag 14-20.30 båda dagarna. Det är rätt så sköna pass, nackdelen med dem just denna veckan är dock att jag fyller år på Onsdagen och hade gärna haft hit lite folk på eftermiddagen/kvällen (Men å andra sidan är det mitt i veckan och det passar sig ju faktiskt bättre att kalasa på en helg) och att Martin har eftermiddag. Det betuder att hundarna blir ensamma från halv två på eftermiddagen till nio på kvällen. Och som ni förmodligen vet hanterar Rambo inte ensamheten särskillt bra. Visst, jag kan ta med honom, men det är så jobbigt att hålla koll på honom samtidigt som man skall sköta sitt jobb. 
  
Rambo fick vara ensam igår då jag och Martin var ut till Birsta en snabbis, det gick verkligen jättebra. Han ställde inte till med någonting (Han fick ha tillgång till HELA huset, förut har han varit instängd i hallen för att minimera skadorna) Så jag bestämde mig för att lämna honom (han har ju självklart Rocky som sällskap också) ensam idag också medans jag for på ica+sperrings, jag var borta max 20min, men likt förbaskat hade hundkraken lyckats bära ner en massa smutstvätt från övervåningen, smutsiga underkläder närmare bestämt, som han sedan legat och gnagt och bitit på här nere. han hade även burit in REN tvätt in till sovrummet. Jag hade nämligen glömt lite ren tvätt på vardagsrumsbordet uppe.
   Så imorgon då dem blir ensamma i några timmar innan jag kommer hem från jobbet måste jag be Martin sätta galler för trappen så han inte tar sig upp. Har ju som sagt ett enormt tvättberg som han gärna vill sätta i sig.
Får se hur vi gör på Onsdag om vi ser till att han BARA kan vara i hallen, som vi haft tidigare, det beror på hur bra han klarar sig under dem 4.5 timmar han blir ensam imorgon.

Ujujuj vad jag babblar. Men det blir lätt så då man inte har skrivit av sig på ett tag!
Jag borde knäppa nya kort på magen kom jag på nu. Det var ju ett tag sen ni fick se den sist. Och då var det i form av extremt dåliga små kort. Ska försöka skaffa ordentliga batterier till kameran snart så jag kan knäppa lite på huset+magen.

På onsdag fyller jag som sagt år.. Jag har lite ångest över detta, varför kan jag inte riktigt förklara.. Jag har inte någon åldersnoja. Men det kan bero på att förra födelsedagen var riktigt pissig, kände verkligen hur ensam man var. Jag är en person som inte har särskillt många kompisar, jag har väldigt många bekanta, men endast några få BRA kompisar. Jag trivs i normala fall med det, men ibland känner jag mig riktigt riktigt ensam. Å andra sidan är det ju bara mig själv jag har att skylla, om jag var lite bättre på att höra av mig til folk s¨skulle det förmodligen inte vara på det viset. Men som sagt, i vanliga fall trivs jag med att vara lite ensam, blir bara stressad av en massa folk.
Aja, jag hoppas att denna födelsedagen inte blir som förra, för den var förjäkla deprimerande.
Men det är nog ingen risk för det eftersom jag skall jobba.

Kalas skall vi ha om ett par veckor förmodligen, eftersom Martin fyller år den 20:e. Vi tyckte det var bäst att slå ihop våra födelsedagar och ha en enda bjudning istället. Jag har varken tid, lust eller ork att stå och baka flera tårtor samt fikabröd i flera veckors tid för att folk kommer på olika dagar. Nej då är det bättre att man avsätter en hel helg då folk kan få komma och gratta om de så vill.

MEN.. Tro nu inte att jag inte uppskattar besök före detta gemensamma kalaset, för det gör jag verkligen. Men det blir ingen tårta bara =) Nå bullar ska jag väl dock kunna bjuda på.

Aja, nu ska jag förbereda mig för natten. Måste försöka somna ganska tidigt eftersom jag måste kliva upp klockan halv sex imorgon, BLÄ.. Jag verkligen hatar att kliva upp tidigt. Hanterar inte tidiga mornar särskillt väl alls!
Så nu ska jag gå och duscha i vår nya fina duschkabin, jag har inte stått och duschat (hemma alltså) på över ett och ett halvt år, har ju haft badkar under ett snedtak i förra huset, så man fick sitta på en pall. Det ska bli riktigt härligt att ta en riktigt "stådusch" nu =)

Kanske skriver nåt mer imorgon om jag orkar, men risken är stor att jag inte gör det. Brukar va helt slut efter en A-tur (7-17)

men godnatt med er nu!

Kommentarer
Postat av: caroline

Oj vad långt du hade skrivit. KUL! Vill först kommentera bilden på fostret!! Super läckert! Har jag inte sett på någon annans blogg tidigare.
Och vad smart ni var som bytte hus med varandra. Det trodde jag aldrig att Martin skulle göra! Eftersom vad jag har förstått så är han så förtjust i Tjärnberget. **ler
Fy, vad jobbigt å flytta i slutet av graviditeten. Men OJ vad skönt att kunna tvätta, diska och stå i duschen (normalt).
Hoppas att vi kan ses snart! Kram på dig! Hälsa Martin.

2008-03-03 @ 22:23:54
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad skönt det ska bli då ni får ordning på hundgård/hus åt byrackorna (byrackan) =) Kan aldrig vara skojj att komma hem och undra "VAD FINNS KVAR då jag öppnar dörren".. Jobbigt för självaste djuret oxå. Inte lätt att vara ensam heller.

2008-03-03 @ 23:18:44
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mallan

Åh va skönt att ni flyttat klart ! Känner igen mig i det där, från när man bodde i Hjässberget, å sen flyttade hit ! Från mini å trångt till stort :) Ja lär ju glömma å säga Grattis på "dagen" så ja säger GRATTIS i förskott nudå ;p

2008-03-04 @ 09:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0