Kaminmannen



Min sambo håller på att elda mig ur huset.
Han VET hur jag hatar värme, men likt förbaskat ska han elda tills det är 25-28 grader varenda jävla kväll. Det måste ju betyda någonting. Han vill ha ut mig...! Måste ju som sagt vara så, varöfr skulle han annars elda som värsta "kaminmannen" ?

Igårkväll då jag skulle lägga mig var det 27.7 grader, är det humant? NEJ det är det inte. Är det schysst mot en gravid kvinna som ogillar värme även i vanliga fall? SÅ  #%&/()"/%¤  HELLER!!!

Det värsta är att det sista han gör innan han går och lägger sig (klockan 20.30) är att ladda in mer ved i pannan, sen går fanskapet upp och lägger sig i vårt svala sovrum, medans värmen stiger i rasande takt på nedervåningen. Han fick höra ett o annat nu innan han gick upp, är ju så lättretlig numer, och hans eldfetisch gör INTE saken bättre..

Till och med hundarna har gått upp på övervåningen och lagt sig i sovrummet (där det är helt normal värme, runt 20 grader) Ja iofs. är det inte så konstigt att Rocky gått upp, men Rambo brukar ALDRIG lämna mig själv nere, men värmen tog honom också.. Stackarn!
Katten ligger helt utfläkt på köksgolvet. Han har väl tappat förmågan att gå stackarn.. Värmen slår ut oss alla, utom Martin som kan sitta och påstå att det är lite kyligt då det är under 23 grader. Detta funkar inte. Måste ta mig ett allvarligt snack med honom imorgon.

Nej nu har jag avreagerat mig tillräckligt.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ta du ett vedträ och banka in lite förstånd i skallen på honom, helst ska du avbryta honom mitt i skönhetssömnen ;)

2008-03-25 @ 22:38:37
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

hahaha... Kunde inte låta bli att skratta när jag läste.
Jag förstår dig!
En gravid kvinna med så mycket extra blod i kroppen svettas av inget alls. Fy f-n!

2008-03-26 @ 08:51:10
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Kattis

Haha..... Vi skulle kunna byta karl på kvällen.david vägrar elda! Så då får jag frysa om jag inte eldar själv å då måste jag hämta ved å de e så förbannat tungt!

2008-03-26 @ 09:56:10
Postat av: Björn

HEHE, håller på Martin jag... Elda bör man annars dör man

2008-03-26 @ 10:10:48
Postat av: Mallan

Gaah va hemskt !! Som tur är så står John å jag på samma ställe, å tycker likadant om värmen ! Så ja slipper koka sönder ! 20 grader är lagomt.. kommer det upp mot 23 - 24 börjar man bli lite varm :p Men 27 :O:O Då smälter man ju bort ;p

2008-03-26 @ 10:17:10
Postat av: Björn

Socker socker socker

2008-03-26 @ 17:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0