Graviditetsklåda



Jag tror att jag blir galen. Har sån fruktansvärd klåda på magen, jag vet att det har med graviditeten att göra och jag vet att det är vanligt, men snälla nån.. Ge mig nåt botemedel!! Jag har kliat sönder den helt, har små sår nu över hela övre delen på magen, ser inte klokt ut. Under dagarna då det kliar som värst brukar jag kunna hålla mig från att klia (Med vissa svagare stunder av maniskt kliande) men på nätterna då jag inte är medveten om vad jag gör vaknar jag ibland av att jag liksom river mig själv hysteriskt på magen med blodutgjutningar och ännu mer klåda som följd.

Ska ta upp detta med Barnmorskan på nästa träff, men tills dess tänkte jag om det är nån av er som haft samma problem och isf. blev ni av med det på något sätt eller är det bara att härda de 9 veckorna som är kvar?

Hhm.. Läste just att det kan i vissa fall vara allvarligt och man bör ta leverprover m.m. Nu blir jag ju nervös. Kanske ska ringa BM redan imorgon och konsultera. Jag har ju haft såhär länge nu!

 LÄNK

HAHA... Här är ett citat från sidan jag länkade till:

"Det finns en viss risk att du drabbas av tillfälliga psykiska problem på grund av den envisa klådan"
Jotack.. dem är nog på väg i högsta fart skulle jag tro för jag blir verkligen galen snart.

Av respekt för er läsare får ni ingen bild på eländet.

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej!Tycker du ska ringa bm imorrn!Gå in på fl och gå in på *berglundsbebis* är osäker på om det ska vara *berglundsbebis1*..hon fick gravklåda och har skrivit om det där.Hon vart snittad ca 3 veckor tidigare än hon skulle och det är ju inte så farligt.Värt en koll :-)Kram!!

2008-03-19 @ 18:40:21
Postat av: Mia

Hoppas det inte är nåt.
Jag hade också väldig klåda på magen. Men man fick försöka distrahera sig själv.
HUr lätt det nu är?!

2008-03-19 @ 21:10:36
URL: http://woodland.blogg.se/vikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0