Dålig på självaste födelsedagen


Idag är alltså dagen då jag föddes, fast för 22 år sedan. Tänka sig!
Jag vaknade klockan 7.00, var tvungen att pinka som vanligt. Även att katten betedde sig som en galen så jag blev tvungen att släppa ut honom.
Gick och la mig i sängen igen och myste ett tag, det var ju så himla vackert väder, solen fyllde hela sovrummet, riktigt härligt! Sen vaknade Martin också så vi låg och pratade ett tag och rätt vad det är piper telefonen. Jippie, ett grattis-sms tänkte jag och öppnade det, men icke sa nicke. Det var Cissi som talade om att hon åkt på magsjuka och spytt typ varje timme hela natten. GRATTIS TILL MIG!! Blää, sånt vill jag ju inte veta, jag blir livrädd juee.

Jaja, hur som helst klev vi upp och jag åt frukost sen satte jag igång att röja lite här hemma, dammsög hela huset speciellt trappen. La in ren tvätt o garderoben, körde en ny maskin, skurade hela trappen (Vilket var väldigt behövligt, den såg ut som om någon skitit i den) Medans jag gjorde allt detta tog Martin med sig Rambo ut på en långpromenad, men det dröjde inte länge förrän dem kom hem igen, katten hade nämligen följt med så de var tvungen att lämpa av honom hemma =) Min gokisse!!
Men sen fortsatte dem.

Efter han kom hem så kom Mamma, Linnea, Mormor och Morfar för att gratta mig. Dem fick kaffe (trots att Martin mer eller mindre glömt att hä i just KAFFE i vattnet, haha) och kakor. Med sig hade dem en tårta som vi smaskade i oss (Blev en liten bit kvar som jag ska sätta i mig senare ikväll kanske, eller som frukost imorgon) jag fick pengar, presentkort och böcker. Roligt med främmande! Och härligt att ha ett helt hus man kan visa upp ;)
   Efter att dem åkt kikade jag och Martin på lite matsalsmöbler på internet, och vi tror nog att vi bestämt oss nu, måste till EM i Matfors för att beställa det bara. För jag antar att de inte har det inne. Kanske ringer dem imorgonbitti.

Hur som helst.. Ungefär en halvtimme innan jag skulle åka till jobbet blev jag jätteyr, skulle hjälpa Martin att sätta ihop hundburen. Men jag kunde helt enkelt inte, kändes som att jag skulle svimma hela tiden. Så jag gick och satte mig, då kom trycket över bröstet (det jag får ibland) Men denna gången var det nog fasen värst av alla gånger jag haft det. För samtidigt som det tryckte över bröstet så det kändes som att jag inte kunde andas, kändes det som att en kniv satt i mellangärdet. Jag blev väldigt illamående och kallsvettig. Det enda man vill göra då det blir på detta viset är att lägga sig ner. Men det GÅR inte, då blir det nämligen 7 resor värre. Så jag satt/halvlåg över matbordet i ungefär 10 minuter innan jag samlade kraft nog att ta mig till soffan, där satte jag mig och la upp benen på bordet. Blev tvungen att dra ner byxorna och dra upp tröjan. Det kändes som om de tryckte in magen jättemycket (Vilket de inte gjorde, men det bara kändes så) Fick även knäppa upp BH:n.. Antar att jag såg rätt ynklig ut där jag låg och kippade efter andan och skakade frenetiskt på tårna så jag inte skulle svimma.
   Insåg att jag inte skulle klara av att åka till jobbet i det skicket, så jag fick ringa och sjukskriva mig. Det kändes fruktansvärt, jag menar, dessa anfallen brukar ju gå över efter nån timme eller så, men vad skulle jag göra, jag KUNDE verkligen inte gå ut och sätta mig i bilen.

Men jag ringde sjukvårdsrdgivningen efter ett tag, hon tyckte det lät som magkatarr, gallan eller helt enkelt det faktum att fostret trycker på olika delar i magen. Jag försökte förklara för henne att jag haft  detta viset sen dag 1 av graviditeten och då kan fostret inte ha tryckt på nånting. Jag ska iallafall ringa vårdcentralen imorgon och boka tid. Kanske finns det nåt jag kan göra för att undvika dessa "anfall" kanske gör det inte det. Men jag måste iallafall kolla upp det. För då det börjar påverka jobbet känns det inte särskillt roligt.
OCH DET ÄR JU FÖR BÖVELEN MIN FÖDELSEDAG. då ska man må bra ju =(


Aja.. mår bättre nu efter en tupplur och lite tv-tittande. Nu har jag dock fått ont i huvudet istället. Så jag ska stänga av datorn ett tag och vila ögonen. Måste även leda mobilladdaren, för min telefon håller på att dö. Vill ju kunna svara på alla som ringer för att gratulera *ironisk*

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men duuu, jag skrev ju grattis oxå ;)

2008-03-05 @ 17:55:00
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: nikita

Grattis i efterskott :D

2008-03-06 @ 07:36:11
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Anita

Grattis!!!!

Tycker ändå jag att det låter som gallan, ring så dom får utreda, dom tar ultraljud på gallan och ser hur den ser ut, min tyvärr är redan skrumpen av all värk.Doktorna sa att hade det varit levern hade han blivit orolig :-) Hur som haver så har jag sagt nej till operation 3 ggr nu men vid nästa kallelse ska jag göra det.Kan säga att vid mina graviditeter har gallan rumlat om värre än vanligt så kanske fostret kan ha en bidragande orsak med tryckningar och så.
När du äter päron, äpple, gurka och dyl skala dom först för oftast är det det som gör att man får ont, ägg ska du undvika och räkor.Försök dra in på fett, stek i olja.Mina besvär kommer av kärnfrukter, ägg, broccoli (värst) och så kan jag inte dricka sprit vikken sort det än är..får ont av allt......hmm...men det går ju över som du säger efter typ en timme så då är det ju bara fortsätta dricka efter en timme..haha..kan säga att det var inte så kul att få ett gallstensanfall på forum för x antal år sen, mamma satt barnvakt och jag blev hemkörd av vakten....haha..du skulle sett mammas ansiktsuttryck!!!!Var försiktig nu!Kram!!

2008-03-06 @ 09:44:18
Postat av: Mia

öhhh. vart tog mitt Grattis vägen då?
Jag skrev ju. hmmmm....
jaja...
Grattis igen då!

2008-03-06 @ 22:01:36
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0