Barnmorskan


Nu har jag varit hos Barnmorskan. Där konstaterades:

* mitt blodtryck var alldeles utmärkt
* Bebisen ligger med huvudet neråt
* Mitt sf-mått ligger fortfarande på 29cm
* Hon tyckte att det kändes som en normalstor bebis. (Nog för att det måste va väldans svårt att avgöra)
* Vi har fått plats i föräldragrupp. Jippie =)
* Vi skall träffas varannan vecka framöver
* Hjärtljuden låg på 146-148

Ja det är väl allt jag kan komma på just nu. Gick väldigt snabbt, var nog bara inne i 20-25min.
Hon hade dock inte datorn där just då, så hon ska ringa mig sen när hon kommer till Matfors så ska vi boka in nästa besök.

Finbesök
Imorse/förmiddags kom Cissi hit. Mycket trevligt med lite besök, hon fick gå en husesyn sen satt vi mest och prata om allt och inget =) Det får bli fler gånger, och lääängre besök. Så vi hinner fika, hihi!

Äntligen har jag köpt en ny tandkräm, var sannerligen på tiden!!!

Tidig middag
Idag blir det tidig middag. Martin skall nämligen repa med sitt kära band idag. Han ska va i Birsta kl. 16.30, så middagen serveras senast 15.30, blir nog den tidigaste middagen som serveras sen Martin och jag blev ilag. Jag är inte så mycket för tidiga middagar jag, oftast blir det raka motsatsen, på tok för SENA middagar. Borde kunna hitta nåt mellanting, jaja.. Det får jag jobba på då pysen är ute =)

Namn
Apropå Ongen, det pågår häftiga namndiskutioner här hemma för tillfället.
Tjejnamn är så lätt att komma på, varför kan inte killnamn vara så lätta? För tillfället kikar vi på Gaeliska namn. Finns faktiskt väldigt många fina. Hittills har vi inte kommit överens om ett enda svenskt pojknamn, dem jag tycker är fina HATAR Martin och vice verca. Amerikanska namn har vi också försökt oss på, men han har så lustiga förslag Martin (Det tycker han om mina också visserligen) Så där kommer vi ingen vart. Alltså.. NU är vi inne på Gaeliska namn. Ujujuj, stackars barn, vart skall detta sluta? ;)

NU
Nu ska jag koka upp makaroner och förbereda lite inför middagen.

Kommentarer
Postat av: Hanna =)

ÅÅÅH vad kul :) jag vill också vara gravid, men det känns som om de får vänta några år :)

2008-03-11 @ 14:32:15
URL: http://hannaekelund.blogg.se
Postat av: Lina

vad kul att allt var bra :)

2008-03-11 @ 14:37:43
URL: http://raneby.blogg.se
Postat av: Anita

Gaeliska namn???Vad är det?
Vi var inne på en Hugo eller Olga, som du förstår är Olga helt uteslutet om det skulle bli en sån i framtiden..haha........måste associera till något sött, inte till en gammal dam i pottfrisyr ;-)

2008-03-11 @ 15:25:11
Postat av: Cissi

Jag tror du kommer få en flikka och jag hoppas det så ni kan döpa det till det där namnet som även jag gillar =) Du vet vilket..
 
Björn vill oxå hälsa på så nästa gång får jag se till att dra med mig hela familjen. Så se till att bunkra upp skafferiet med minst 7 sorters kakor =)

2008-03-11 @ 15:44:08
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0