Baka Baka Liten Kaka





Jag har just bakat två sockerkakor. Eller snarare en och en halv, ena står nämligen fortfarande i ugnen.

Den ena är en vanlig sockerkaka med kardemumma som smaktillsats, min absoluta favoritkaka faktiskt. Då den kallnat skall jag hälla över en socker-ägg-smör blandning. MUMMA!!
Den andra är en äppelsockerkaka, en vanlig sockerkaka med äppelklyftor vända i socker+kanel nerstuckna i smeten. Har aldrig gjort den förut så jag hoppas på det bästa. Det återstår att se om 8min då den är klar.

Imorgon blir det mer bakning, men då i form av en tårta! En princesstårta till min älskling =)

NU: ska jag kika lite på kakan och se hur den artar sig, sen ska jag göra socker-ägg-smör såsen!
(Måste ju passa på då det är reklam ((Greys Anatomy ni vet)) )
Adjöss

Kommentarer
Postat av: Nudel

Men oj så smakens! Frukt är så gott i bakelser och mat. Och den där smör-ägg-socker blandningen lät mumsens! TROR det är sån som jag gillar massvis. Jag har aldrig förstått vad den innehåller..

2008-03-20 @ 00:18:59
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mallan

Men du ta å baka lite åt mig åxå !! Haha va sugen ja blir av å läsa !! Sockerkaka me kardemumma är min favvo åxå !!
eller allt me kardemumma i ;p

2008-03-20 @ 09:35:54
Postat av: Sofie

Mmm, dom där kakorna lät mycket goda! :-)
Gla' påsk!!

2008-03-21 @ 07:07:20
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0