Vilken härlig helg



Nu är Martin äntligen hemma. Härligt!!

Imorgon skall vi åka till Stora Staden. Det är alltid lika trevligt då Martin följer med, det händer så sällan menar jag.
Väl där skall vi inhandla lite smaker till Soda Streamen, köpa kräftor och kanske kan vi äta lunch där också (jag HOPPAS på det iaf. Men Martin brukar inte va så sugen på det)

Sedan skall vi åka till f.d. grannen så Martin får bli av med lite kalufs. Han är så attans långhårig nu, normalt brukar ju jag klippa honom. Men jag tar sån himla lång tid på mig, och jag känner inte att jag har den tiden av avvara. Tänk t.e.x. om Jag skulle börja klippa honom, kommer halvvägs och sedan blir Devin hungrig eller så. Sen kanske man av annan anledning (typ att han inte vill roa sig på egen hand eller dylikt) inte kan fortsätta med klippningen, ja då blir det ju lite tokigt. Då är det bättre att Inger får klippa honom så det blir ordentligt gjort ;)

Efter att Martin förhoppningsvis är friserad ska vi bege oss till Farmor&Farfar där det serveras middag, Surströmming för att vara exakt. Trevligt trevligt, jag gillar inte surströmming men jag tycker att det är trevligt ändå. Alltid lika roligt att äta och umgås med folk man tycker om.
 
Så som ni ser är fredagen fullspäckad. Härligt, jag gillar då man har en massa saker att göra! 

Även Lördagen är rätt fullbokad, på förmiddagen har jag lovat Cissi att följa med henne för att hämta en byrå, trevligt med en liten Roadtrip. Sen på kvällen får vi användning av kräftorna vi skall inhandla imorgon. Vi skall nämligen på kräftskiva hos ett par goda vänner.

Jag vet inte om vi har något inbokat på Söndag.. Det känns på något vis som att vi har det, men jag kan inte erinra mig om vad det skulle kunna vara för något.

Nu ska jag väcka Martin som har somnat i soffan, borsta tänderna och sedan läsa en bit i "Populärmusik från Vittula" Fullkomligt älskar den boken, underbar humor. Perfekt bok att läsa under veckorna då jag är ensam. Tills bara 2 dagar sedan har jag läst en bok av Dean R Koontz. Men det är ingen höjdare då man är ensam och sjukligt mörkrädd =)

Nej.. Godnatt med er!

Före och efterbild från gårdagen klovård!
 
En väsentlig skillnad, men jag blev inte alls nöjd. Skulle göra om det idag, men tid fanns ej. Eller det gjorde det visst det, men på den tiden var jag tvungen att prioritera andra saker. Såsom dammsugning m.m.


Kommentarer
Postat av: Mallan

Åh vikken mysigt helg ni har framför er !! :D

2008-08-08 @ 10:54:17
Postat av: -C-

Jag vill oxå bli klovårdad! =)

2008-08-08 @ 11:03:21
Postat av: Sofie

Tycker han inte om att äta i stan? Det är ju det som är höjdpunkten när man far & handlar juh :-)Att lyxa till det lite!



Ang utmaningen så har jag gjort en sån för ett tag sen, blir så tjatigt om jag gör en till ;-)



Ha de!!

2008-08-08 @ 19:00:58
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0