Tandvärk


 Såhär ser 5 generationer ut.. Haha! Detta är en av de sämsta bilderna som togs. Så fort jag har fått kopior på de andra korten skall jag lägga in ett fint kort! (Där alla tittar åt samma håll)


Jag har en sån rackarns tandvärk, inte ett dugg roligt. Jag tror att det kan vara p.g.a. vidsomstanden som håller på att komma upp. Den/dem (de två i underkäken) har segat sig upp sen 2004-2005. Lär väl sluta med att jag får operera bort dem. Sist jag var till tandläkaren sa han att han trodde jag skullefå problem med dem, men jag ville inte tro det (är lite rädd för att dra ut dem) men faktum börjar tala för sig själv. Hade lite feber i morse, kan bara anta att det är p.g.a. tandjäklarna!

Eller så är det helt enkelt dålig tandhygien. Men jag borstar minst 2ggr om dagen och jag tror inte jag fuskar så mycket. Jag VET att jag måste använda tantråd mer, det har tandlläkaren sagt åt mig. Men njää, jag lägger nog min röst på visdomstanden. Vad det än är - Ger det inte med sig snart måste jag söka vård för det. Ska ta en alvedon snart och se om det känns lite bättre.

Just nu är det Evan den allsmäktige på tv. Jag har velat se den filmen länge. Äntligen visas den på tv! Synd bara att jag missade lite i mitten då Devin skulle läggas för natten, men men!

Igår var vi på kräftskiva, det var riktigt roligt, blev lite väl sent, men som tur var somnade Devin i sin vagn i vanlig tid (21-tiden) och sov till 6 imorse, vaknade inte ens när vi åkte hem, eller när jag bytte blöja på honom. Stackaren var väl helt utmattad. Ni förstår, natten innan sov han mer eller mindre ingenting.
      Jag misstänker att en tand är på väg, det kanske tar nån månad eller mer innan den kommer, men jag tror nog att det har startat. 1. Han äter otroligt mycket på sina händer. 2. Det rinner floder av dregel ur hans mun. 3. Han har perioder av "grinighet" som han inte haft förut (svårt att sova vissa nätter, han ligger bara och vänder och vrider på sig, samt gnäller om vartannat, kommer inte till ro helt enkelt) 4. Hans bajs har börjat lukta väldigt illa.
 MEN det kan även vara en rad sammanträffanden. Jag har ju faktiskt ingen aning, framtiden får utvisa helt enkelt. Men jag önskar att tänderna kunde vänta ett tag, så för min del får det mer än gärna vara sammanträffanden! Vill liksom bespara honom det jobbiga med att få tänder ett tag till! Jag ska iaf. köpa barnalvedon imorgon och ge honom nästa gång han har sådär svårt att sova och se om det gör någon skillnad. Om inte annat kanske det är växtvärk!

Martin har gått och lagt sig nu. Han jobbar ju förmiddag till veckan, vilket innebär att han kliver upp klockan 3 imorgonbitti. Stackaren, han har haft ångest hela dagen över att åka och jobba. Han tycker det är jättejobbigt att ligga borta nu när Devin är så liten. Det förstår jag, jag kan inte tänka mig att vara bort ifrån honom (Devin) hela veckorna. Men men, jobba måste han ju så det är nog bara att bita ihop och hoppas att Augusti och September går jädrans snabbt.

Denna skall han köra i en vecka. Sen kommer han hem till oss igen! (Detta är hemma på gården i vintras, vi flyttade hem veden som vi hade på Tjärnberget)


Nu skall jag gå och lägga mig. Måste försöka vända tillbaka dygnet. I en veckas tid har jag varit uppe till 2-3 tiden på mornarna. Måste vänja mig av vid det nu, det är ju bättre att jag lägger mig strax efter Devin. Så man är ordentligt utvilad d han vaknar.

Jaja. Ha det så bra allihopa!

 
Kan ni tänka er att han låg i min mage här. Jisses! Detta är 4 veckor innan han såg dagens ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0