tandvärk = 112?!




Igårkväll och Inatt blev tandvärken för mycket att hantera, så imorse klockan halv åtta ringde jag till tandläkaren här i Stöde, dock hade alla tandläkare semester så jag fick ringa jourhavande TL, dem når man via 112, kändes dumt att ringa 112 p.g.a. tandvärk, men vad gör man inte?!
   Hur som helst var jourhavande tandläkare i Centrum idag så klockan 12.30 fick jag tid. Jag var helt förberedd på att dem skulle dra tanden, fanns liksom inget alternativ. Så döm om min förvåning då det enda dem gjorde var att skölja rent bakom och under tandköttet (tanden har inte riktigt kommit upp än, så det ligger en tandköttsflärp över halva tanden) Tandläkaren (riktigt trevlig karl, bra mycket bättre än H.R i Matfors) tog en stooor spruta, typ sånna man ser i tecknade filmer, och fipplade in sprutspetsen under flärpen och spolade rent med nåt antibakteriellt. Det skulle tydligen bli bättre succesivt. (anledningen till att dem inte drog var att den hade tydligen jättebra med plats och det var inga problem med den saken, men tydligen hade jag fått in matrester under "flärpen".) Och jag får äta smärtstillande tills det går över. Pissigt, men sånt är livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0