Mitt lilla hjärtegryn!



Imorse då vi vaknade (Jag och Devin alltså, Martin stack vid 3.30 ju) vid 8-9 tiden var jag helt slut, orkade verkligen inte stiga upp. Vet inte vad det var med mig, men jag kände mig lite febrig fortfarande, så det var kansk det. Vad vet jag!? Hursomhelst låg vi kvar i sängen och myste till klockan var nästan 11. Riktigt skönt.

Klockan 14.15 hade vi tid på BVC för läkarundersökning samt vaccinering. Det var bara det att jag hade helt glömt bort att det skulle vara vaccinering, vilket kanske i sig var tur, för det var bland det värsta jag varit med om sen Devin kom. Operationen inräknad. Han fick två sprutor och de stack honom i båda låren samtidigt. Han GALLSKREK i 20 minuter. Han var helt otröstlig. I mina "mammaögon" såg det fruktansvärt ut då dem "högg" honom i benen samtidigt, han blev så rädd lillstackaren, och sen kom tårarna. Hela situationen var jobbig, han var nämligen på så himla bra humör, han låg och skrattade åt Björn hela tiden medans han undersökte honom, han var helt enkelt på strålande humör. Sen helt oväntat fick han ett stick i vardera lår och VIPS var dagen förstörd. Jag har normalt inte nära till tårar och är ej särskillt blödig av mig, men ni ska veta att jag fick kämpa med att hålla tillbaka tårarna då han blev så ledsen min lillbubbe! Även att han inte fick ligga i min famn då de stack honom, han skulle ligga på britsen (Björns dumma påhitt) Gördis sa att hon brukar låta dem sitta/ligga hos mamman eller pappan. Nästa gång skall jag hålla i honom, de är ett som e säkert.

Jaja, han somnade tillslut, men resten av dagen har varit jobbig för lillbäbisen. Han har haft feber och varit rätt ledsen hela dagen. Han har fått 2 alvedonsuppar. En direkt då vi kom hem från BVC (I förebyggande syfte, eller påfall han hade ont i sina ben) och en nu då han skulle sova. Tempen låg då på 38, inte så jättehögt för honom som i vanliga fall ligger runt 37.5-37.7, men han sover nog bättre med en alvedon i kroppen.

Han somnade ganska omedelbart efter att ja lagt honom. Det blev visserligen väldigt sent (22.30-23.00) Vi var nämligen hemma hos mamma ikväll, tittade på lite filmer från början av 2000-talet då min lillasyster var liten, sen plockade jag jordgubbar, hallon och rödvinbär. Festade på lite glass och bär då Devin somnat, mumsigt! Men jag försöker att inte äta för mycket bär åt gången, då bäbisars magar kan reagera på det. Hittills har det gått bra, men man ska äta med måtta iaf.!

Nu ska jag gå och lägga mig alldeles strax. Devin får sova i min säng inatt, trodde nämligen att han skulle vara grinig inatt p.g.a. febern, men alvedonen verkar ha gjort susen, för hittills har han inte sagt ett knyst!


När man är liten och har feber får man sova med mamma ; )







Förresten, han var idag 61cm lång och vägde 6600gram (det var nåt tiotal där också, men jag minns inte riktigt vad det var, så vi avrundar till 6600gr) Han blir 3 Månader på Onsdag.

På Onsdag skall jag på efterkontroll på kirurgen. Då ska jag ifrågasätta varför dem skar upp mig så långt inne i naveln. Det är fortfarande inte läkt, och det luktar apa!

NU ska jag gå och lägga mig i sängen och snusa på min lilla gofis!


Kommentarer
Postat av: Mallan

Meh, den där Björn vettu :O

Bäbisarna brukar ju ALLTID få ligga hos mamma när dom ska stickas !

Stackars Devin, och dig.. Inte kul när dom blir så lessen !



Men han ser ut å ha det bra i morsans säng iallafall ;) Huuga så söt !!

2008-08-12 @ 11:38:26
Postat av: -C-

Näe de e inge kul me de där sprutorna (eller doktorbesök över huvud taget) men då dem är små så funkar det ju faktiskt bättre än då de blir större och förstår vad som ska hända då sprutan kommer fram. Så trots att han blev jätteledsen, se till de positiva. Det kommer tuffare tillfällen med åren ;D

 

Då jag for in på förlossningen så fick ju O följa. Han sa direkt "vill inte öööra". Likadant då vi skulle dit igår, "vill inte öra.." Han tror jämt att han ska få massa apparater intrycks i örat/näsan, sprutor, andningsmask och plåster osv så fort man besöker sjukhuset (sedan alla öronbesök mm) =p

2008-08-12 @ 14:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0