Middagsgäster



Idag har vi haft middagsgäster. Mycket trevligt om jag får säga det själv =)
Det var farmor, farfar samt faster som var här.
   Devin är så förtjust i sin farfar så ni kan aldrig ana. Martin påstår att det är för att de ligger på samma iq nivå (skämtsamt som ni kanske förstår) men vad det än är så är det roligt att se!

Maten bestod av klyftpotatis samt morotsstavar i ugnen och grillad kyckling. Grillat e gott.
Till efterrätt blev det äppelpaj och glass. Äpplen från våra träd, helt okej faktiskt!

Då dem åkt härifrån strax efter åtta la jag Devin och han sov nog innan han ens lagt huvudet på kudden, han var så otroligt trött.


Imorse då vi vaknat till oss här hemma (Jag och Devin alltså, Martin var och klippte gräset i stugan) åkte vi till Birsta med "mormor" och "moster". Devin fick en riktigt snygg lekmatta av sin mormor. Den hade kostat 599:- men var nedsatt till 299:- men inte nog med det, det var halva priset på DET. Så mamma betalade 149,50:- för en riktigt stor och fin matta. Vi som behövde en sådan också.
Tack mormor!!

Köpte även 2kg kycklingfilé för 99kr. Man får aldrig tveka på att slå till som Martin alltid säger ;)

På vägen hem blev det grillad korv på luddes, ååh så gott det var. Men ganska jobbigt egentligen att äta korv med bröd då man är riktigt hungrig. Känns bara retsamt för magen liksom!

Nu sover Devin i sin säng, Martin sover i fåtöljen och jag är törstig och kissnödig.
Måste åtgärda det ganska snarast innan det blir en olycka här. Men först måste jag bara berätta vad mer jag har köpt idag. Har nämligen fyndat på Tradera.

Kofta/cardigan från Lindex strl 68 randig svart grå En fin kofta/Cardigan som han kommer bli så fin i. Kanske ska få ha den efter sitt dop! Kolla även in Michaelas andra auktioner, mycket fina kläder!! (ps. två olika länkar, första är hennes blogg, den andra är hennes auktioner)

HELT NYA jeans från HM, strl 74Även dessa från Michaela.

Ny Bamsetröja, jeans och kofta stl 68 Dessa tre plagg betalade jag 76kr för. Bra pris ;) (Alltå bara kläderna på denna bilden)



Sådär, nu har jag hämtat mig något att dricka och att knapra på. Passade även på at knäppa kort på några av dagens fynd!



 Sol som piper då man trycker på den

 skallra med prasslande öron

 Mjukishjärta

 spegel

 flygfä med prasslande vingar.

Jag är riktigt glad över lektäcket. Fräsiga färger som han kan kika på =)


 5 pkt våtservetterför 95:-


Såhär ligger skrutten och sover just nu! Hihi ser nu att pyjamasen matchar sängkläderna, snyggt =)
Detta är nya favoritställningen. Han vägrar somna på annat sätt än detta. Men normalt är det högra sidan han vill ligga på. Men jag tänkte att jag måste variera det lite, så han inte blir platt på ena sidan bara ;)


Nu ska jag dricka apelsinläsk och äta ostkrokar. Mums =)


Kommentarer
Postat av: Michaela

Hmm jag är där och ränner var och varannan dag känns det som! Kommer med all säkerhet åka dit någon dag i veckan men kan inte säga direkt nu på rak arm vilken dag. Ska höra med sambon vilka dagar han jobbar och så! Kanske är lättare om du väljer en dag, som har lite längre att åka? =)

2008-08-31 @ 23:05:02
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, jag hoppas den här lillen vill komma ut lite tidigare oxå, börjar känna mej rätt nöjd ;]

Slemmisen lossnade juh igår iaf, så vi får se hur länge det dröjer.

Vart shoppar du dessa billiga våtservetter tro?

2008-08-31 @ 23:18:06
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: nikita

ojj 95:- för fem paket de var dyrt ! själv kör ja me eldorados då får man 5paket för runt 50lappen =) å dom funkar helbra också!

2008-09-01 @ 06:39:24
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag använder Icas, dom kostar 12,90 per förpackning tror jag! Funkar kanon! Inte för att skrämma på något vis men de lite dyrare, speciellt Natusan, innehåller mest allergiframkallande ämnen och andra dåliga saker. Minns inte exakt men testet går att ladda hem hos Allt För Föräldrar tror jag!



Idag blir det nog ingen Birstasväng för mig, sambon börjar jobba snart och tar bilen. Men kanske onsdag?

2008-09-01 @ 12:13:58
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hmm, tog ett snack med sambon förut och det verkar som att vi måste på Birsta imorron istället. Kan du då eller blir det bökigt att åka dit två dagar i rad?



Hehe nä man använder ju de våtservetter som man gillar! Har ingen aning om vad testet sa om Icas som vi använder! =P

2008-09-01 @ 18:31:25
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Madeleine

GRATTIS..!! Du har vunnit Sideline Fashion tävlingen på min blogg ;-)



Maila mig adress och vad du vill vinna, om du skulle ha ändrat dig!!!

[email protected]



Grattis igen och kul att du var med och tävla!! Kika in senare då har en ny tävling startat ;-)



Hälsn. Madeleine

2008-09-01 @ 19:22:41
URL: http://muppsan.com
Postat av: Mia

GRATTIS!!!!!!!

Fan va roligt att du vann! :-D

2008-09-01 @ 19:57:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sanna

Grattis till vinsten.. Såg även att du lyckats fynda massa med fina grejer.. Bra jobbat! Får man va så fräck o fråga var du köpt den där lekfilten, har nämligen en kompis som är på jakt efter nåt liknande... Ses vi hemma hos Marie på torsdag kanske? Ha de.. Kram

2008-09-01 @ 20:29:00
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0