Marknad + Kräftskiva



Imorse vaknade jag vid halv åtta, men fick dra mig till 8 medans Martin lekte med Devin. Dock blev hans hunger outhärdlig klockan 8, så då var det bara att sätta sig upp och lägga fram tissen.
   Efter att Devin ätit sig mätt gick vi på promenad, blev en kort sväng, men ack så skönt det var. Hoppas att jag får med mig Martin imorgon också, det är så mycket trevligare att gå när man är två. Jag tycker i normala fall att det är helt meningslöst att promenera. Så tråkigt. Men har man någon att prata med går det riktigt bra. Osså känns det ju så bra efteråt också!

Då vi kom hem åt jag frukost och sedan stack jag iväg till Selånger Marknad. Där införskaffade jag: Scarf till Devin som skall pryda hans huvud, baconchips, 12 par strumpor (2 till Devin, 9 till mig, 1 par till Martin) Älgkorv och 5 munkar.
   Munkarna är nu uppätna, baconchipsen har halverats och vi är redo för sängen (Martin snarkar redan i fåtöljen)

Men dagen var inte slut där, nej nej!
Efter vi kom hem från Selånger åkte vi till Daniel och Caroline som hade kräftskiva. Riktigt trevligt att komma iväg! Kul å träffa folk också! Även att en kille stötte på mig, haha. Jag sa till Martin: Ja det är ju roligt att man fortfarande attraherar någon ;)
    Han var på mig gång på gång, frågade vart jag bodde, hur gammal jag var o.s.v. han gned sig även mot min rygg, HAHA! Jag och Martin skrattade bara åt det hela, för vi tänkte att han måste ju skämta, han borde ju ha fattat att jag var där med Martin, och om han nu inte fattade det så måste han ha sett att jag gick och drog på en barnvagn. Men vet ni? Man skall inte överskatta tankeförmågan hos fulla individer. För till slut kom han fram till mig på "dansgolvet" och skulle ha mig till å dricka av hans öl.
-Nejdu, sa jag.
-Jooo!!!
-Öh, NEJ!
-meeh, varför då?
-För att jag ammar för guds skull.
-Va? Alltså, har du ett biologiskt barn?
(hm, nej jag ammar nån annans barn pucko)
-Vem är pappan då?
Så jag pekade på Martin som stod en bit bort. Då lommade han iväg stackaren. Haha, han trodde han hade halva inne han!

Det hela var minst sagt underhållande och det var en riktigt trevlig kväll.
Ännu skönare var att vi gjorde kväll tidigt (22.00) Inte för att vi inte ville vara kvar, nej, utan för att Devin ska få sova i sin säng och att det inte blr så sent för oss! Så skönt att komma hem i tid faktiskt. (Gammal kanske)

Jaja. Det var vår dag! Nu ska jag sparka liv i Martin, ta en alvedon + voltaren (tandvärken som ej ger med sig) sen soova! Är så rackarns trött nu.
Hoppas att ni haft en trevlig dag/helg.
Natti!



(Bilden från www.selangermarknad.org)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, "har du ett biologiskt barn", vilken stjärna, hahaha!

Vi var hemma vid halv ett, så det var ganska tidigt för oss med ;-)

2008-08-17 @ 09:05:00
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: malin

vi tog samma bild från marknaden =) men vad kul att bli lite raggad på du..men ja, verkade kanske lite skum den där =) ja men det är ju jättekul att se att ni är lika varann du och Devin, blir så uppenbart att han är din på så sätt =)

2008-08-17 @ 11:56:38
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/
Postat av: nikita

haha ja håller me sofie, vilken stjärna som stötte på dig :P

2008-08-17 @ 16:15:35
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0