I´m Back


Ja ni får ursäkta frånvaron. Men då vi kom hem från Växjö blev vi förkylda hela bunten, så orken har inte legat på topp. Men det är även så att Rocky blivit dålig, orkar inte gå in på alla detaljer. Men det är nog bara dagar kvar för honom, tycker det är så jobbigt att prata om så vi ger fasen i det helt enkelt!

När vi ändå är inne på dåliga saker kan jag berätta att jag misstänker att Devin tänker göra slut med mina bröst. Jag vet inte om det är så, men han beter sig sannerligen underligt. Då jag stoppar bröstet till hans mun gallskriker han och får världens utbrott. Ibland går det över om jag tar bort honom från bröstet, ibland går det över om jag handmjölkar ur lite mjölk så han får smak på det (då börjar han äta IBLAND) men oftast går ca 20 min innan han lugnar sig och börjar äta. Förut var det bara nån gång ibland han blev på detta viset. men nu är det ungefär en gång om dagen, idag har det varit två ggr. Då han blir sådär så låser sig mjölken för mig och då han väl lugnat sig och börjar äta kommer det inte särskillt mycket. Som tur är brukar han nöja sig med det som kommer. Men jag har börjat ge honom flaska innan han ska sova (med bröstmjölk som jag sparar i frysen)
   Jag måste börja pumpa ur mer mjölk. Har bara precis så att han blir nöjd, och ibland inte ens så mycket. Så jag skall pumpa och pumpa tills jag får igång en bättre produktion.
Om så är fallet att han tänker vägra mitt bröst (Vilket jag innerligt hoppas inte kommer hända än på ett tag) så kommer jag inte börja med ersättning. Jag har (uppenbarligen) väldigt bra mjölk, och vill att han ska få av den så länge som möjligt! Verkar ju bara dumt att gå över till ersättning om man har bra mjölk. Så det blir till att pumpa då!

Denna veckan har jag känt mig totalt värdelös. Har inte orkat göra någonting åt hemmet alls. Tog mig dock i kragen igår och dammsög samt torkade golven, men i övrigt är orken på minus. Antar att fökylningen och deppigheten gör sitt till. Mellan matningar av Rocky och Devin orkar jag mest bara sitta i soffan och leka med Devin. Känner mig som en riktigt dålig "hemmafru" Men men, nästa vecka hoppas jag att det är bättre.

Var in till Birsta igår och handlade en massa mat. Fasligt vad lite pengar det blev över denna månaden, blir verkligen till att snåla.

Nu har jag vräkt ur mig tillräckligt mycket tråkigheter, och då jag inte har något särskillt roligt på hjärtat så avslutar jag nog här. Får se om jag har någon lust att skriva imorgon. Martin kommer ju hem imorgoneftermiddag, så kanske jag ger faden i datorn imorrnkväll (inte särskillt troligt dock) Vi får se hur det blir. Men tills vidare bjuder jag på några bilder.

I växjö - Knubbig?! Jag?? ;) Till Devins försvar satt han på ett sådant vis att hakorna bullade upp sig, haha!



Mormor och Morfar hemma hos min morbror i Växjö.


På väg på bröllop. Martin leker fotograf och jag posar =)


 Martin klagade på att jag inte log som jag gör i verkligheten när han tog kort på mig. Så på detta kortet lurade han mig till att skratta. Anledningen till att jag inte flinar upp mig ordentligt på kort är för att jag ser ut som jokern i Batman då jag flinar.

 Nå? Ser ni likheten? ;)

Såhär sött låg Devin och sussade bredvid mig i soffan häromkvällen


Idag låg han i soffan och tränade magen/nacken

Kolla in luggen. Den går verkligen inte ner. Så fort hans hår torkat efter ett bad så krullar den upp sig igen. Han ser ut som Tin-Tin i profil ;)










Nej mamma, nu börjar det bli jobbigt..!


Nu ska jag pumpa ur lite mjölk och sen gå och lägga mig. Igår blev klockan 2 innan jag släckte datorn. Fy mig!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilka fina kort!!

Vilken donna du var på kortet ;)

2008-08-29 @ 06:44:17
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Asså ja tror jag dör... Gud va söt Devin är.. Har ju gått o blivit stora killen ju.. Snacka om att tiden går fort.. Måste se till att träffas snart:) Kram kram

2008-08-29 @ 08:05:05
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0