Helt slut


Åh, jag är alldeles färdig.
Dagen har varit allt annat än lugn.


Vi började på Polarn och Pyret där min lilla skotunge blev fotograferad. Han var så duktig så och flinade på alla kort, ser fram emot då dem dimper ner i brevlådan.
   Efter det begav vi oss till IKEA där lunch intogs, gulaschsoppa för min del med morotskaka till efterrätt. Väldans gott!
Då lunchen var uppäten var det dags för Birsta City, där inhandlades en sjal, ett halsband och 2 t-shirtar till Martin.
    NU var vi äntloga färdiga för Drakborgen, väl där åkte vi en massa kana, klättrade och busade. Jag åkte även dem där bilarna dem har där (Givetvis tillsammans med Oscar) ytterst roande =) Vi tog även en glasspaus, sen strax innan vi skulle hem satte jag mig och matade Devin, då passade han på att skita ner sig själv. Det RANN från hans rygg (gick liksom upp på ryggen ur blöjan) så Cissi fick komma och slita upp lakanet ur hans vagn som fick agera handduk. Det var bara att sanera pojken och byta kläder. Tur jag hade en massa ombyte med.
   Sist men inte minst stannade vi till på MAXI ica, där handlade jag grejjer till imorgon.

Devin ville sova redan 19.30, stackaren var helt färdig han också. Så jag la honom, men han somnade nog inte förrän klockan var strax över åtta. Blir nog en tidig natt igen (han vaknade klockan 3 natten som var)
   Då han somnat gick jag ner och förberedde fikat vi ska ha med oss imorgon. Jag gjorde en tonfiskröra som imorgon skall rullas in i tunnbröd. Jag skar miniköttbullar (ni vet sånna där goda med smak av chili) på hälften och la i en burk. Jag hackade lite purjo, skivade tomater samt sköljde stora salladsblad och la i en bytta. Tänkte att man får göra sin egna smörgåsar imorgon. Har ven en bytta med rödbetssallad. Det blir nog bra det. Ser redan fram emot fikat ;)

Jag hann även med att sortera lite räkningar och post som kommit + skriva en packningslista inför morgondagen. Men jag börjar bli lite orolig för den blev väldans lång. Jag har ändå bara tagit det nödvändigaste. Vår bil är i princip redan full iomed att devin ska ligga i baksätet + att hans stol ska vara där. I bagaget står vagnen, och ni som sett vårt bagage vet att där får inte plats NÅNTING mer.
   Så det ska bli VÄLDIGT spännande att se hur vi ska få plats med allting. Ujujuju...

Nu måste jag gå ner och vika samt hänga tvätt. Det är ett nedrans tvättande här hemma nu.. Sen skall jag plocka iordning lite innan Martin kommer hem.

Om vi inte hörs senare - Godnatt

Kommentarer
Postat av: Mallan

Förstår att du ser fram emot fikapausen ;)

2008-08-20 @ 22:03:01
Postat av: Sanna

Hoppas ni får plats med alla grejer.. Känner igen det där, hade precis samma problem när vi skulle till Sthlm för 2 veckor sen. Men det är bara till att pressa.. Allt går bara man vill:) Hoppas Ni får det trevligt på bröllopet och att Devin tycker om att åka bilen så långt..

2008-08-21 @ 10:27:13
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Mia

Skitningarna från de små kan vara förfärliga.

Saknar det inte ett dugg. :-P

2008-08-21 @ 14:58:25
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0