WOW.. Jag är smart =)


Fast det visste jag ju sen innan ;) Men jag blev ärligt talat riktigt förvånad..

Här ska ni höra:

Jag läste Malins blogg och såg där att hon hade gjort ett IQ-test från Illustrerad Vetenskaps hemsida Gör testet här. Jag har försökt mig på ett sånt test förut en gång men lessnade innan jag hade kommit halvvägs, tyckte det var för många frågor =) Hur som helst så gav jag mig fasen på att jag skulle avsluta detta. Räknade inte direkt med nåt högt resultat, men å andra sidan kändes de flesta av frågorna inte särskillt svåra.. Men jag klarade mig tydligen rätt bra. Fick 126 poäng

IQ-beskrivande kategori

ResultatKategori
130mycket hög
120hög
110övernormal
90genomsnittlig
80låg-normal

IQ-resultat, jämförelser

ResultatKategori
160S-B V toppvärde
153IV-test toppvärde
139Poetic Genius Society
131Mensa-samfund
125genomsnitt för PhD & MD
115genomsnitt för collegestudent

Alltså samma genomsnittliga iq som en doktor.. Kanske man ska börja plugga snart, hihi =)
Detta var ett trevligt inslag på  Tisdagkvällen.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Tezz-a

Säkert för att du är gravid att du får så många "påååäng". *fniss* ;)

2008-04-01 @ 23:10:47
Postat av: Mallan

Waah, värsta bra !!! :D:D

2008-04-02 @ 10:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0