Vara sig själv för en stund. .

(Ursäkta att det blir så mycket text och lite bilder. Men jag orkar inte hämta kameran nu, jag LOVAR att lägga in en bild eller två imrogon. Har inte knäppt särskillt många, men jag har nån från igårkväll)

Loppis
Jag är ensam hemma, Martin är i stugan med min låtsaspappa och åker skoter. Trevligt för dem =)
Ääh, jag har det bra hemma jag, imorse då jag vaknade for jag direkt till mamma. Vi gick på barnklädesloppis på folkan, köpte en babybjörn bärsele för 150kr samt en body. FICK 4 par små strumpor även.

Efter det åkte vi hem till mamma där vi inte gjorde så mycket, eller nja, vi åt faktiskt lunch. Köpte med oss mat från den nya lilla "holken" där dem säljer thaimat, det var kanongott!!
   Sen gick vi ut med hundarna, fikade, pratade m.m. Jag hann vila en sväng på soffan också sen såg jag reprisen av "så ska det låta" missade ju gårdagens program.

Ischias?
Efter det fick jag en fruktansvärd obehaglig känsla från svanken och neråt i benen, det liksom kröp och gjorde nästan ont. RLS (restless legs syndrome) har jag lidit av i måånga år så jag vet hur DET känns, och det var en liknande känsla, men ändå annorlunda. Strålade ända ner i tårna, sen insåg jag att det kanske är ischias?! Har ju aldrig haft det förut men vet att det är ett vanlig fenomen då man är gravid. Idag var första gången jag kände av detta, imorse var första gången för att vara korrekt. Blev tvungen att kliva upp ur sängen och vanka fram och tillbaka i några minuter, kunde OMÖJLIGT ligga ner. RLS brukar jag kunna "leva med" brukar räcka med att jag ligger och frenetiskt gnuggar benen mot varandra, tillslut somnar jag. Men imorse kunde jag omöjligt ligga kvar i sängen. Ja och sen blev det ju som sagt samma fenomen på eftermiddagen. Inte alls trevligt faktiskt!!

Premiär!
Gissa vad vi åt för gott idag?.. Vi grillade fläskfilé! TOKGOTT var det. Till detta åt vi potatisgratäng och sallad. Det var, för mig, första grillningen för detta året. Jag hoppas att det blir måånga fler, vi har ju ingen grill ännu men skall köpa en så fort det blir några pengar över, kanske då skatten kommer. Är ju lite annat man måste prioritera för tillfället, ska ju till å kalva om inte allt för lång tid ju =)

Rock-On (Fredag)
Martins band gick vidare i Rock-On tävlingen igår, ni vet en som railway saloon anordnar. Igår var det en semifinal och iomed att de vann den så är dem nu direktkvalificerade till rätta finalen som hålls den 9:e Maj. Såå spännande =) Inte för att jag tror att dem vinner något mer än äran, men det är ju faktiskt lite presige i det hela.
    Var en jättetrevlig kväll igår iaf. Vi åkte in till stan till kl. 17, då var det soundcheck på railway, sen åkte vi vidare till Erik där vi spenderade nån timme eller tre, sen for vi ner ill Railway och åt buffé, guud så gott det var, och gratis framförallt. Alla vet ju att gratis e gott ;) Sen satte själva tävlingenigång och resultatet har jag ju redan avslöjat!

Ikväll
Jag kom hem strax efter 20 ikväll,då skyndade jag mig att slå på tv:n, e ju körslaget för tusan. Jag tyckte att rätt person åkte ut, han hade nog rätt som han sa: Han valde lite för dåliga låtar i början!
Själv röstar jag på Cans, eller jag och Martin röstar på Cans ska jag säga. Vi sitter här som de värsta pensionärerna på helgerna, Fredag = Så ska det låta, Lördag = Körslaget. Som sagt håller vi stenhård på Cans och jag tänker protestera om han inte vinner =)
   
Strax före 23 ikväll började jag städa lite lätt här hemma. Har inte blivit någon städning öht nu i veckan då jag varit så pass dålig, jag är långt ifrån frisk ännu, men tillräckligt för att orka med lite städning iallafall. Man (Jag) mår så mycket bättre då det är gjort. Annars går man runt och har det gnagandes i bakhuvudet hela tiden, lika bra att får det gjort bara!
   Så jag satte igår och slängde en massa skrot, plockade ihop saker som hamnat på fel plats under veckan. Slängde massa kläder (Som av någon anledning hamnat lite överallt) i tvätten. Körde en maskin. Dammade hela nedervåningen. Skurade alla bänkytor, skåpdörrar + lådor, bord, tvmöbel och fönsterbrädor, t.o.m datorn fick sig en omgång med skurtrasan =)
   Mitt i allt lyckades jag få iordning en eld i pannan också, måste ju få lite värme i kåken, men det ska ni veta, det är riktigt skönt att kunna elda efter hur JAG tycker det ska vara.
   Jag har gett upp städandet för kvällen, ska fortsätta imorgon, är det fint väder så ska jag börja med att vädra ur hela huset, sen ska jag (ej i någon särskilld ordning):

* Dammsuga + Damma uppe
* Vattna blommorna uppe
* Byta sängkläder
* Skura spisen
* Bära upp alla barnsaker som står på kökssoffan
* Flytta undan kartongerna med spjälsäng + skötbord från v-rummet till någonstans där de är mindre ivägen.
* Dammsuga + skaka alla mattor
* Torka golven
* Skura toan
* Tvätta kläder och hänga ute om det är fint väder.

Detta är vad jag kommer på såhär på rak arm. Får se om det tillkommer/bortfaller något under morgondagen. Men är jag någorlunda pigg och vädret är fint så vill jag hinna med allt detta!
Sist men inte minst måste jag ställa iordning nån middag tills karln min komer hem, har inte en blekaste om vad det ska bli. Funderar på kåldolmar, men vi får se vad det blir!

Nu ska jag gå o tömma tarmen för 5:e gången idag tror jag, o sen ska jag lägga mig och lyssna på min ljudbok Rasande Rose - Stephen King.

Godnatt med er

Kommentarer
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

ta det lite piano,inte allt på en gång,det är du som ska må bra hjärtat,p&k

2008-04-20 @ 11:49:08
Postat av: Mallan

Men ska du snart ha föda lr ? ;) Typ 2 veckor innan ja fick Edvin fick ja världens ryck å städade allt där hemma ! Alldeles som att kroppen kände på sig att den måste städa upp allt innan bäbis kommer, å medans man fortfarande orkade :p

Hurru lite hungrig ja blev nu då :O Grillad fläskfile är ju typ det godaste ! Å sen potatisgratäng å grejjer på det !!! Ååååå va gott !!

2008-04-20 @ 16:23:37
Postat av: Cissi

Ska du inte skriva om våran tripp in till förlossningen? =p ..iofs var det inget "innehållsrikt" men äääändå.

2008-04-21 @ 22:57:59
URL: http://nudlans.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0