Slempropp, förlossning m.m.



Mallan om Vara sig själv för en stund. .

Men ska du snart ha föda lr ? ;) Typ 2 veckor innan ja fick Edvin fick ja världens ryck å städade allt där hemma ! Alldeles som att kroppen kände på sig att den måste städa upp allt innan bäbis kommer, å medans man fortfarande orkade :p


Hihi, sannerligen ironiskt att du skrev såhär..  För samma kväll fick jag åka in på förlossningen på en undersökning. Det var nämligen så att då jag kissade innan jag gick och la mig fick jag se någonting ganska "otrevligt" på papperet ;) Ska inte gå in på detaljer men det var iallafall en del av slemproppen, plus att den var blodblandad. Under hela förra veckan har det kommit små delar av slemproppen, men det har inte varit blod i dem. Hursomhelst tänkte jag att det är luuungt! Men efter att ha läst på olika internetsidor (bl.a vårdguiden) att om slemproppen är blodblandad är det oftast ett tecken på att förlossningen är i faggorna så blev jag lite orolig. Jag ska ju inte ha än på en månad ju =) Så jag ringde till förlossningen och dem ville att jag skulle komma in med detsamma för en undersökning. Dem sa att hade jag varit i vecka 37 hade dem inte gjort någonting, men iomed att jag "bara" var i vecka 34+6 så ville dem göra en undersökning.
  Jag drog iaf. slutsatsen att dem inte skulle göra nå mer än en undersökning på förlossningen (jag menar, jag mådde ju jättebra i övrigt o så) så jag lät Martin sova vidare (Han har ju förmiddag den stackarn) och drog med mig käre kusin Cissi. Vi har ju en tendens att spendera rätt mycket tid på sjukhus tillsammans =) Av en MASSA olika orsaker och anledningar. Bl.a njursten, graviditet, tidig förlossning.. Ja allt man kan tänka sig. Jag var tillochmed med då hon syddes efter att ha fött Oscar. Så det kändes ganska naturligt att hon var med.

Hursomhelt.. dem satte ctg under 20min, allt var bra! Dem gjorde en vaginal undersökning, det var också bra! Fick även pinka i en äcklig plåtskål, även det var bra =)
Så vi fick åka hem igen. Som jag misstänkte. Fick iallafall rådet att vara uppmärksam på mina sammandragningar och så!




Föräldraträff nr.1
Idag har vi varit på träff nr.1 av 3. Det var riktigt trevligt, då "träffen" var slut berättade jag för barnmorskan att jag trodde att slemproppen gick i söndags (åtminstone delar av den) och då jag förklarade hur den såg ut och var i konsistensen sa hon att det definitivt var slemproppen. Hon sa åt mig att ta det lungt nu framöver, inga fler storstädningar ;) Hon sa även att jag skulle förbereda mig på förlossning snart och att jag förmodligen inte kommer att gå hela vägen ut!
  Det är ju iaf. tur att jag hunnit komma in i vecka 36. Jag menar, det är ju ingen fara på taket om barnet skulle råka komma nu. Lite dumt kanske, med tanke på att det är fler saker jag/vi vill hinna med innan bebisen kommer. Men men, kommer den så kommer den!



Min förbaskade förkylning tjurar på ännu. idag är första dagen jag känner mig någorlunda "ute ur dimman" Men jag är långt ifrån bra =(

Nu ska jag se klart på Christine sen ska jag soova!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

"äcklig plåtskål" ? Näjj näjj käre vän. Det var faktiskt en vattenskål för små hundar ;) ..eller en slags skål man har till matlagning. Ha ha
 
Ja, men gör nu som jag sagt! PACKA en väska med papper och andra ting du behöver. Kan ju hända "när som helst" nu. Om någon vecka eller två lär du vara MORSA, precis som miiiig. Då kan vi ha det gemensamt (eftersom du nu gått och tagit bort PLUPPEN på armen så vi inte längre är "identiska"..) =D

2008-04-22 @ 22:31:33
URL: http://nudlans.blogg.se.se
Postat av: Mia

Slemproppen... Min gick rätt tidigt och flera gånger om. :-P
Jag packade väska och höll tummarna. Men Leo klängde sig fast i livmodern med lian! 10 dagar extra!
Så nu måste man alltså kolla in här varje dag för att se om det blir uppdateringar eller inte?! :-D

2008-04-22 @ 22:50:40
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Cissi

Ha ha, ja jisses. Här har man gått och felat i adressen helt ovetandes. Tack för din uppmärksamhet kusin =) Nu ska jag SOVA *vink vink*

2008-04-22 @ 23:41:30
URL: http://nudlans.blogg.se.se
Postat av: Mallan

Nääh haha, va fränt !
Å va spännande !! Nu äre inte så långt kvar alls ;D

2008-04-23 @ 09:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0