Regndag = Städdag


Städat
Det är bra att det regnar ibland. Då får man en superb chans att städa. Tro mig, det behövdes (Behövs) verkligen. Jag har städat det mesta på nedervåningen nu. Dock är det lite kvar inne i vardagsrummet (dammtorkning samt gardinuppsättning) Men övervåningen är fortfarande ostädad. Får se om jag tar itu med det snart. Är ju bara sovrummet och vardagsrummet uppe som jag måste städa, vilket är ganska lindrigt! Vårt blivande sovrum är ju fortfarande "under konstruktion" så där är det ingen mening att göra nånting.

Om en Buick 8
Lyssnade färdigt på en jättebra ljudbok förra veckan. Signal (originaltitel: Cell) av Stephen King, min favoritförfattare.Sen dess har det varit så tråkigt och tomt, jag känner alltid så efter att jag läst färdigt/lyssnat färdigt på en bok, så nu har jag börjat lyssna på en ny bok. Om en Buick 8, även den av Stephen King. Har inte hunnit så långt ännu, men den verkar jättebra! Men det tycker jag å andra sidan att i stort sett ALLA herr Kings böcker är.

Deklarera hit och deklarera dit.
Igår deklarerade jag. Gjorde lite reseavdrag också, totalt blev det 11250, men man får ju bara det som är utöver 8.000 plus att man får skatta på det =( Hur som helst är det ju pengar som jag inte hade tidigare och inte skulle ha fått heller om jag inte gjorde avdraget, så det är ju bra. Det blir ett bra tillskott i kassan i Juni, man lär ju inte ha alltför mycket pengar över då skulle jag kunna tro.

NU
Nu ska jag sluta skriva, för jag kan inte koncentrera mig på boken annars. Även att jag måste klura ut en matlista för denna veckan.
Hejdååå!

Kommentarer
Postat av: Mia

dela med dig lite av din städenergi tack!

2008-04-07 @ 20:00:50
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Cissi

Men knaaas, har de höjt gränsen till 8.000kr nu (var 7 förra året om jag minns rätt)? Bajsigt värst! Fasst jag gjorde ju inga reseavdrag i år så för mig kvittar det ;)

2008-04-07 @ 21:22:43
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0