Premiärtur?


Jag har ont i huvudet. Har inte sovit särskillt bra inatt. Måste nämligen sova på sidan för att inte få andnöd mitt i natten, men då jag ligger på sidan får jag ont i ryggen och i höfterna (magen e för tung) Det gick bra så länge jag hade en kudde att bulla upp magen med så den inte "drog ner" ryggen. MEN.. Min älskade minsting (Rambo) käkade i sig den kudden jag hade till det, fast än var det inte kört. Jag hade nämligen en till jag kunde använda (Jag tycker om att ha många kuddar) Det gick ju jättebra tills han åt upp den också. Jahapp, så nu har jag bara två kuddar kvar och dem måste jag ha under huvudet. Men jag ska köpa fler en vacker dag. Och det blir INTE dem billigaste från IKEA, för dem är banne mig totalt värdelösa och tydligen väldigt smakliga om man heter Rambo.

Min näsa rinner som om någon glömt en kran på. Förkylningen jag pratade om för ett tag sig liksom seeegar sig fram. Om det bara kunde bryta ut för en gång skull så man kan bli riktigt frisk nån gång. Hatar att gå runt och känna mig halvförkyld.

Idag kanske jag skall åka Martins skotare för första gången. Skördaren har jag ju åkt förut, t.o.m. kört, men skotarn har jag inte provåkt. Dock var Martin skeptisk till huruvida jag får plats i den eller inte. Nu låter det som att jag är groteskt stor vilket jag visserligen kanske är. Men SÅ farligt är det faktiskt inte. Det är snarare så att hytten på skotarn är extremt liten. Men han ska ringa sen då han är på väg så ska jag försöka klämma mig in. Får väl gnida in mig med vaselin och sen be Martin ge mig en spark i arslet så kanske det går bra =) Anledningen till att han ska ta hem den är först och främst för att den ska på garaget en sväng, och då passar han på att hämta veden vi har kvar på Tjärnberget. (Som JAG har hjälp till att skaffa, hihi. Jojjomensan, jag tog ner 4 björkar med skördarn. Är jag inte duktig så säg)

Imorgon jobbar jag 7-16 (Egentligen 7-17) Men då vi ska ha främmande imorgon och mat förväntas att serveras runt 18 så fick jag gå en timme tidigare. Beroende på hur lugnt/stressigt det är kunde jag gå vid halv fyra också. Men det lär ju visa sig imorgon. Då jag kommit hem blir det till att slänga sig i duschen och sen börja tillaga middagen som kommer att bestå av lövbiffsrulader fyllda med creme fraiche, vitlöksost och hackad paprika. Till detta serveras potatis i någon form, lutar åt klyftpäror, samt en god sallad.
Tror jag har en bild på just den maträtten nånstans...



Efter vi har ätit och umgåtts ett tag skall vi åka in till stan och gå på Railway Saloon. Det är ju nämligen Andra Chansen där i tävlingen Rock On. Martins band har visserligen redan gått vidare. Men det kan ju vara roligt och se vilka fler det blir dem skall tävla mot sen.

Lördag blir nog lugn hoppas jag. För på Söndag ska jag jobba igen. 7-17. HATAR dessa pass, innan jag blev gravid OGILLADE jag dem. Men nu hatar jag dem verkligen. Hela min kropp verkligen skriker mot slutet av arbetspasset. Men men, jag har gett mig fasen på att jobba in i det sista. SÅ mycket jobbar jag ju faktiskt inte och pengarna behövs verkligen. Så jag kämpar på så länge jag kan!

NU måste jag  tömma tarmen. Adjöss

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt å höra att dem funkar! Jag har läst att man inte blir så bra i magen av dem :]

2008-04-03 @ 12:39:07
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Cissi

Men FYFAN! Har du satt i dig bajskorvar? ..eller är det hundkräkskorvar? Bleeeeee ;(

2008-04-03 @ 13:18:41
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Jag lider med dig!
Förstår att det är jobbigt att jobba.
Jag fick HP jag, och lycklig som fan var jag för det!

Det rä så roligt att läsa om dina bestyr med magen. För jag känner igen så mycket.
Jag kunde heller inte sova så bra om nätterna. Magen var tung och ivägen även då!

2008-04-03 @ 20:22:39
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0