Kanske dags att skriva?


Jag har egentligen ingen lust att skriva, men ju längre tiden går desto mindre lust får jag så det är väl bara att ta tjuren vid hornen.

Vilken underbar dag det har varit idag. Synd bara att jag var tvungen att spendera större delen av den i soffan. Både igår och idag har jag varit sjukligt trött. Så jag har vilat rätt mycket både igår och idag, men jag vakade faktiskt till mig tillräckligt för att öppna ytterdörren och njuta av det vackra vädret. Skurade även toaletten, sen lockade solen alldeles för mycket så jag blev tvungen att ta mig en pall och sätta mig ute på bron ett tag och lyssna på en ljudbok. Där hade jag kunna sitta riktigt länge om det inte var för alla förbannade flugor och bin som kom och attackerade mig. Ett bi fastnade i mitt hår, läskigt =) Men jag fick mig lite frisk luft och solljus iaf. Sen fick jag lägga mig och vila igen, jisses!! Det ironiska med det hela är att barnmorskan frågade mig igår om jag inte var trött (lågt blodvärde) Nej sa jag, inte mer än vanligt. Osså PANG smäller det till och jag blir helt avslagen. Lustigt hur det kan vara. Men nu ska jag INTE fuska med järntabletterna nå mer utan jag ska ta dem varje dag. Blir ju bara jobbigare för mig efter förlossningen om jag inte gör det. För att inte tala om före förlossningen, inge roligt att gå runt och må dåligt och vara trött hela tiden.

En dålig sak med detta fina väder var att jag såg EXAKT hur skitiga fönstren här är. Å DRA MIG BAKLÄNGES vad illa det är, måste nog få tummen ur röven o putsa dem nån dag här. Men först måste jag köpa mig en ny skrapa, för den vi hade vettetusan var den blivit av. Kankse glömde jag den hemma på Tjärnberget, jag glömde fler saker där, bl.a två fina krukor som sitter på ytterväggen och mitt KLORIN.. Haha!! Jag är en ritkig lortgris och klorin är ett måste här hemma. Saknade det framförallt idag då jag skurade toaletten. Jaja, blir bara till å köpa nytt.
Fast jag kanske går och nallar tillbaka krukorna en mörk kväll ;)

Nej, nu skajag se färdigt på Grannfejden och sen blir det en dusch. Efter det måste jag göra klart Martins matdosa inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Mia

appropå putsa fönster. Det behöver jag också göra.
Gjorde det med kalaskulan i våras, och drog av det värsta i höstas. Men fan va skiten fastnar. :-O

Förresten... jag hittade garatin på bilstolen. 2år. Kvittot ligger här i skåpet.

2008-04-01 @ 21:08:15
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0