Hypoidolja i tvättmaskinen


FAN!!
Jag har tvättat en av Martins arbetströjor som det var hypoidolja på. fan, fan, fan! Ni anar inte vilken hemsk lukt det blir i tvättmaskinen efter det =( Samma fenomen hade vi på Tjärnberget och den stanken blev vi aldrig kvitt. Nu har jag lyckats ställt till det på denna fiina nya maskinen också. Rackarns. Hittade dock ett tips på internet att man kunde köra en tom maskin på 90 grader och hälla citronsyra i tvättmedelsfacket. Sen då det var gjort skulle man köra en till tom maskin med samma temperatur fast med ett vittvättmedel som innehåller TAED. Detta ska tydligen va bra. Så i helgen blir det till att införskaffa nytt vittvättmedel samt citronsyra. Hatar då tvätten luktar illa =(

Jobbet gick bra, ryggen känns helt okej t.o.m. Misstänker dock att det kommer vara lite värre imorgon.

Nu sitter jag och väntar på att Martin ska stöka färdigt i vårt blivande sovrum så jag kan gå och lägga mig (Vårt nuvarade sovrum ligger ju i anslutning till rummet där han håller på o river ut massa grejjer)
Har inte ätit nån middag idag, har mått så konstigt. Men jag har ätit 4 bananer =) Det är ju säkert jättebra med min redan hårda mage *irooonisk*

Fy, jag har ångest över att stiga upp imorgonbitti. Tur bara att Martin ska upp samma tid så man har nån som kan dra en ur sängen.

Näää.. Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och vänta på att han blir klar. Måste somna så tidigt jag bara kan!

Godnatt med er

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja, det är C. Hon var inne på akuten inatt, och även igen tidigare idag. Hon lever ;) ..men har en del bulor och smårepor + ett stort blåöga =/ Svartsjuk tjej var boven i dramat. SJUKT!

2008-04-06 @ 21:57:19
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Emmis

Jag bodde kollektivt en gång.. Då vare en kille som fick målarfärg på byxorna, tog lacknafta för att få bort färgen och tvättade sedan sina byxor.. Sedan slängde jag in min tvätt.. och gissa vad den tvätten luktade då? Jo lacknafta, och de satt verkligen kvar i kläderna hur länge som helst. Man vill ju att kläderna ska lukta gott när de är tvättade!
jag lider med dig!

2008-04-07 @ 00:41:51
URL: http://www.emmish.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0