Hos Barnmorskan! (+magbilder)



Imorse kl. 8.30 var jag till barnmorskan, även Martin följde med idag. Tyckte gott att han kunde passa på att följa med då han hade möjligheten (han brukar alltid jobba då jag går dit annars) Osså hade han ju inte träffat denna nya barnmorskan (Solveig för er som undrar) hade en annan förut men hon har flyttat så nu har jag S. Idag gick jag här i Stöde, men nästa gång (om 2 veckor) blir det i stan, det passade alldeles utmärkt eftersom vi har föräldragrupp samma dag. 
  
Martin tyckte att S var "ärtig" som han så fint uttryckte det =) Hihi, lät så roligt! Bra att han gillar henne iaf.
Men tyvärr glömde hon säga och jag glömde fråga vad mitt sf-mått var idag. Hon sa att den växt ordentligt men sen började vi prata om annat. Jaja, huvudsaken allt var bra =)

Hade även med mig ett rör med kiss i, jag talade nämligen om för henne sist att mitt kiss är väldans grumligt ibland. Med största sannolikhet beror det nog på att jag dricker för dåligt. Men dricker jag något mer än vad jag för tillfället gör kommer jag inte kunna lämna toaletten. Jag kissar redan sjukligt mycket som det är.
Hon sa att det skule vara morgonurin och att det måste ha varit minst 4 timmar sen jag sist kissade, Aaah Visst sa jag. Men jag lyckades faktiskt. Nästan iaf. Kissade kl. 00.15 innan jag la mig, sen fick jag kliva upp 04.01 för att kissa igen (använde denna urinen till röret) inte ofta jag lyckas hålla mig så länge faktiskt. Men hör å häpna, två ggr förra veckan behövde jag nte kissa någonting alls under natten. Trodde nästan att bebisen lagt sig på något vis så den inte tryckte särskillt mycket på blåsan. Men tji fick jag, nu är det tillbaka till samma vanliga vansinne igen =)

Bebisen har legat med huvudet neråt sen vecka 23/24 nånting, och jag frågade idag hur stor risken var för att den skulle få för sig att lägga rumpan neråt istället. Men det trodde hon inte skulle hända, dels för att den inte behagat sig att flytta på sig hittills och dels för att den har "borrat" sig lite längre ner i bäckenet nu! Så det känns betryggande, vill inte att den ska ligga i säte ju!

Nu måste jag borsta tänderna (Smakar apa sen jag åt) sen ska jag åka på ICA o handla lite. Måste även köpa glass, sällan eller aldrig har jag haft ett större begär efter glass som jag har just nu! Skulle kunna ta vad som helst. Men om det finns så vill jag ha mangosorbet. Finns inte det får det bli choklad. Vanilj är nog det enda jag absolut inte vill ha, det blir jag illamående av! För gräddigt på nå vis.. Uj, nu blev jag arg på det faktum att ICA Stöde sällan tar hem Mangosorbet, ytterst sällan har jag sett att dem har den. Då har jag ju givetvis köpt hem, men som sagt. Det är sällan!

Ääh, nu rinner snart tandvattnet på mig om jag pratar/skriver mer om glass. Så hejjrrå!!!



Nejmen, jag glömde ju lägga upp magbilderna vi knäppte igår.. Vänta ska ni få dem nu.

image401

image402

Detta var veckans tjockisbilder. Tog bilder framifrån också, men dem är inge speciella så ni får dessa istället =)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!

2008-04-15 @ 14:57:04
URL: http://amandasvita.webblogg.se
Postat av: Elisabet

åh mys och njut av graviditeten :D den passerar så snabbt mot slutet!!

jag fick nojan på vatten med min första dotter, drack säkert 1 liter varje natt... hahaha

Ha det bäst!!!

2008-04-15 @ 15:02:30
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: Mallan

Oooj va magen ha växt !! :D

2008-04-15 @ 15:24:14
Postat av: Mallan

Du får säga till Ica i Stöde att NU JÄVLAR tar dom hem MangoSorbet till dig !! ;) Nu blev ju jag sugen på det åxå !! Haha, eller vikken sorbet som helst blev ja sugen på :p

Ne som tur är behöver ju inte ongen va stor även om magen är stor ! ;) Tyckte att min mage va GIANT mot min kropp, men Edvin va normalstor.. som tur var ;p

2008-04-15 @ 16:20:43
Postat av: Mia

Även om du kanske har större sf mått än vad jag hade, så tycker jag att din mage ser mindre ut än vad min gjorde. ;-)
Men visst är väl Solveig bra! Vi hade ju också henne då jag gick i Matfors.
OCh en sak till. Jag hade enorma begär efter glass sista månaden. :-P
Hela maj levde jag på glass. Dyrt glasskonto. :-P

2008-04-15 @ 21:30:03
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0